۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۱۲۶۹

برگزاری سمینار علمی از سوی آستان مقدس عباسی

برگزاری سمینار علمی از سوی آستان مقدس عباسی
آستان مقدس عباسی سمینار علمی با حضور شمار زیادی از دست اندرکاران حوزه کتابداری و اطلاعات دیجیتال از کشورهای عربی برگزار کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز اطلاعات دیجیتال وابسته به کتابخانه آستان مقدس عباسی با همکاری دانشکده امام کاظم(ع) سمینار علمی با عنوان «کتابخانه ها و منابع الکترونیکی در بحران کنونی...برای نمونه، کتابخانه آستان عباسی» برگزار کرد.

به نوشته وبسایت آستان مقدس عباسی، در این سمینار که از طریق شبکه های اجتماعی برگزار شد، شمار زیادی از دست اندرکاران حوزه کتابداری و اطلاعات دیجیتال از کشورهای عربی نیز شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این سمینار با تحسین ایده برگزارکنندگان، بیان داشتند که این سمینار به بعد عملی موضوع بیش از بعد نظری آن پرداخت.

گفتنی است که مرکز حفظ و نشر آثار عالمان دینی وابسته به آستان مقدس عباسی طی فعالیتش  در زمینه نسخه های خطی، برخی از آثار خطی را به زیور چاپ مزین کرده است.

یکی از کتاب های خطی که مرکز حفظ و نشر آثار مذکور چاپ کرد، کتاب «مرآة الفضل والاستقامة في أحوال مصنّف مفتاح الكرامة» نوشته سيد محمد الجواد بن السيد حسن الحسيني العاملي از نوادگان صاحب مفتاح الکرامه است./983/ب

 

ارسال نظرات