۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۱۳۱۸

ضدعفونی غیراصولی گوشی هوشمند مراجعه برای تعمیرات را افزایش داد

ضدعفونی غیراصولی گوشی هوشمند مراجعه برای تعمیرات را افزایش داد
با شیوع ویروس کرونا و لزوم ضدعفونی‌کردن وسایل و سطوح به‌صورت مرتب، باید نحوه‌ی صحیح ضدعفونی‌کردن وسایل مختلف را نیز مدنظر قرار داد تا این موضوع سبب خراب‌شدن وسایل نشود.

به گزارش خبرگزاری رسا، ازآنجاکه راه سرایت بیماری کووید ۱۹ ترشحات و قطرات سرفه و عطسه‌ی فرد مبتلا است، با شیوع بیماری و توصیه‌ی متخصصان بهداشتی، مردم به شستشو یا ضدعفونی‌کردن هرگونه سطح و وسایل درمعرض استفاده روی آوردند.

به‌نظر می‌رسد که اطلاع‌نداشتن از شیوه‌ی صحیح ضدعفونی‌کردن گوشی هوشمند باعث ایجاد دردسرهایی برای کاربران شده است. امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در این زمینه به ایسنا گفته که مراجعات مردم برای دریافت خدمات پس از فروش نسبت به اسفندماه سال گذشته دو تا سه برابر شده درحالی‌که میانگین خرابی‌ کالا دو درصد است؛ یعنی انتظار می‌رود از هر ۱۰۰ گوشی فروخته شده دو تلفن همراه خراب باشد؛ وی شایع‌ترین دلیل مرجوع‌شدن تلفن‌های همراه را از بین رفتن لمس LCD گوشی‌ها بر اثر شسته‌شدن یا آب یا الکل عنوان می‌کند.

اسحاقی توصیه می‌کند برای ضدعفونی‌کردن تلفن همراه، الکل به‌صورت مستقیم به صفحه و درزهای تلفن همراه اسپری نشود؛ همچنین  از دستمال آغشته به مواد ضدعفونی برای این کار استفاده شود. برای ضدعفونی وسایل الکترونیک نیز بهتر است از مواد ضدعفونی که الکل کمتری دارد استفاده شود. شما می‌توانید نحوه صحیح پاک‌کردن گوشی هوشمند را به‌طور دقیق و مناسب گوشی خود از همین لینک مشاهده کنید.

به‌گفته‌ی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، مراجعات مردم برای دریافت خدمات پس از فروش درحالی رخ می‌دهد که افزایش تقاضای موبایل بعد از تعطیلی‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منجر به تجمیع تقاضا شده و درعین‌حال واردات موبایل نیز طی ۴۵ روز اول سال ۹۹ کمتر از نیاز کشور انجام شده است.

اسحاقی یکی از مشکلات شرکت‌های واردکننده‌ی موبایل، تبلت و لوازم جانبی در زمان کنونی را تأمین قطعات یدکی برای تعمیر گوشی‌ها می‌داند، چراکه به‌دلیل شیوع کرونا تأمین‌کنندگان خارجی قطعات نیز قادر به فروش محصولات خود نبودند؛ حال با تخصیص‌نیافتن ارز برای واردات گوشی، این مشکل ادامه‌دار شده است.

او در توضیح گفت:

از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا نیمه‌ی اردیبهشت ماه تنها ۷۰۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده، درحالی‌که مصرف ماهانه کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است. از این رو میزان موبایل واردشده در فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ پاسخگوی تقاضای ایجادشده در بازار نیست و همین موضوع باعث التهاب در بازار شده است.  

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در روزهای اخیر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که درصورت ادامه‌دارشدن مشکلات مربوط‌به عدم تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه، ممکن است قیمت گوشی تا ۳۰ درصد افزایش یابد. اسحاقی دراین‌زمینه اظهارنظر کرد:

در حال حاضر به‌دلیل تجمیع تقاضا، صف‌های طولانی برای ثبت سفارش تلفن همراه وجود دارد و به‌دلیل حجم بالای مراجعه بازرگانان، آن‌ها برای بررسی پرونده‌شان در روند ثبت سفارش باید حدود ۱۰ روز منتظر بمانند. از طرف دیگر ارز مورد نیاز برای واردات این کالا تخصیص نیافته که همه منجر به کاهش واردات موبایل سال ۹۹ شده است. البته شرکت‌های خارجی مادر هم در پی شیوع ویروس کرونا تولیدات خود را عقب انداختند و شرکت امارات هم که منبع ورود کالا است در این مدت درگیر کرونا بوده که سیستم لجستیک را تحت تأثیر قرار داده شات.

باتوجه به اینکه نیاز به داشتن گوشی هوشمند به‌دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا فزونی یافته، اسحاقی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و بانک مرکزی درخواست می‌کند که اولویت برای رسیدگی به این ماجرا در نظر گرفته شود و کار آن تسریع بگیرد. او می‌گوید «باتوجه به اینکه تولیدکنندگان کارشان را از سر گرفتند و امارات هم در حال کم‌کردن محدودیت‌ها است، واردکنندگان در صورت حمایت دولت می‌توانند در کمتر از یک ماه بازار را تأمین کنند.»

 

منبع: سایت زومیت

محمد محققی
ارسال نظرات