۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۵۱۳۶۹

کمبود گوشت، آمریکایی‌ها را دست به اسلحه کرد

کمبود گوشت، آمریکایی‌ها را دست به اسلحه کرد
مواجه شدن آمریکایی‌ها با کمبود گوشت و فرآورده‌های گوشتی در پی شیوع ویروس کرونا آنها را به سمت شکار گوزن و بوقلمون سوق داده و درخواست مجوز شکار در این کشور با رشد چشمگیری مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، رویترز گزارش داد: با توجه به تعطیلی برخی از شرکت های تولید و فرآوری گوشتی در آمریکا پس از ابتلای کارگران آنها به کرونا، و هشدار این شرکت ها درباره کمبود گوشت، افرادی که وقت آزاد بیشتری درپی شیوع این بیماری دارند و احتمالاً پول کمتری به دلیل تعطیلی ها و اخراج ها دارند، به شمار فزاینده شکارچیان این کشور اضافه شده اند.

از ایالت مینه سوتا تا نیومکزیکو، آژانسهای شکار حیوانات و آبزیان از افزایش شمار فروش پروانه شکار و همچنین ثبت نام برای اخذ مجوز در بهار امسال خبر داده‌اند.

مارتی بنسون، سخنگوی وزارت منابع طبیعی ایالت ایندیانا گفت: این ایالت در هفته اول فصل بهار شاهد 28% افزایش فروش پروانه شکار بوقلمون بود چرا که شکارچیان احتمالاً فرصت بیشتری برای ورود به جنگل داشتند.

تولیدکنندگان سلاح گرم نیز از افزایش فروش خود خبر داده اند و پلیس فدرال آمریکا نیز در ماه مارس سابقه کیفری 3.74 میلیون نفر را برای مجوز سلاح بررسی کرده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

هنک فارستر از انجمن مدیریت شکار گوزن می گوید پس از آنکه بسیاری از آمریکایی ها با قفسه های خالی گوشت در فروشگاه های مواد غذایی برای اولین بار در ماه مارس و آوریل روبرو شدند، انتظار می‌رفت که تعداد شکارچیان افزایش یابد./1360/

منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظرات