۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۵۱۵۶۴
امام جمعه اهر:

برگزاری نماز جمعه اهر فقط در وضعیت سفید امکان‌پذیر است

برگزاری نماز جمعه اهر فقط در وضعیت سفید امکان‌پذیر است
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: برگزاری نماز جمعه اهر فقط در وضعیت سفید امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، صبح امروز در جلسه ستاد نماز جمعه اهر اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، جزء مطهرات است و بدن انسان را پاکسازی می‌کند ولی اگر همگان بر اجر و اهمیت ماه رمضان واقف بودند.

وی افزود: اغلب شهروندان از روزه‌خواری در ملاء عام گلایه می‌کنند که چرا با این افراد برخورد نمی‌شود، این در حالی است که روزه‌خواری با کمال تاسف تشدید شده و برخی‌ها بهانه‌تراشی می‌کنند چون کرونا وجود دارد روزه‌خواری می‌کنند.

امام جمعه اهر در ادامه خاطر نشان کرد: لازم می‌دانم از کادر درمانی قدردانی کنم، لباس و تجهیزاتی که پزشکان و پرستاران در مواجهه با بیماران کرونایی به سختی تحمل می‌کنند و اگر همین لباس را به تن کنند کار سختی کرده‌اند.

حجت الاسلام حاجی زاده یادآور شد: اقدامات جهادی حوزه علمیه برادران و خواهران آن‌طور که باید و شاید گفته نشده است در حالی که روحانیون در جهت تدفین فوتی‌های کرونا؛ شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان اهر با قوت هرچه تمام اجرا می‌شود به عبارتی لازم است تا از همکاری خیّرین و دست‌اندرکاران قدردانی کنم.

امام جمعه اهر ابراز کرد: دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، این است مراسمات مذهبی و نماز جمعه در مناطق سفید برقرار شود، هرچند وضعیت در اهر هنوز سفید نشده است.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که نگویند با برگزاری نماز جمعه، خدای‌ناکرده موجب ابتلای حتی یک نفر به ویروس کرونا شده و در این راستا تمامی دستگاه‌ها بایستی در برگزاری نماز جمعه از لحاظ تقسیم کار جهت ایمن‌سازی محیط مصلای نماز جمعه همکاری کنند.

وی ادامه داد: وقتی اهر وضعیت سفید داشته باشد از طریق ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، درخواست خواهیم کرد که آیا می‌توانیم نماز جمعه برقرار کنیم یا خیر و اقامه نماز جمعه در شهرستان اهر؛ منوط به وضعیت شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا است.

امام جمعه اهر ابراز کرد: در صورتی که مساجد رسماً بازگشایی شد و شرایط به روال عادی بازگشت، تمامی مساجد شهرستان اهر در هر شرایطی ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: هر نمازگزاری بایستی از مُهرها و سَجاده انفرادی استفاده کند و از طرفی باید مساجد مُهر سَنگی تامین کنند تا بعد از اقامه نماز بتوان آن را ضدعفونی کرد.

حجت الاسلام حاجی زاده در پایان گفت: ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان اهر در شرایطی که وضعیت سفید هم باشد متحمل چند هفته سختی می‌شود و باید پروتکل‌های بهداشتی را مو به مو عملیاتی کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات