۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۵۸۱
به همت قرارگاه جهادی فاطمیون قم؛

130 هزار پرس غذای سحری میان نیازمندان در ماه رمضان توزیع می شود

130 هزار پرس غذای سحری میان نیازمندان در ماه رمضان توزیع می شود
مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم ضمن تشریح فعالیت های پویش مردمی «علی یاوران» گفت: در هر شب از ماه مبارک رمضان 4300 پرس غذا میان 1000 خانواده نیازمند توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا حاج مهدی سلحشور در گفت و گویی با اشاره به راه اندازی پویش مردمی «علی یاوران» اظهار داشت: در ابتدا بعد از این که زمزمه های داخلی و خارجی شروع شد که مردم را اساسا از روزه گرفتن منصرف کنند، در قرارگاه جهادی فاطمیون تصمیم بر آن که برای کمک به نیازمندان و تشویق مردم به روزه گرفتن این پویش را راه اندازی کنیم.

وی با بیان این که این پویش از ابتدای ماه شعبان در قرارگاه جهادی فاطمیون قم آغاز شد، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به مسأله مواسات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کردند، بسیار خرسند شدیم که هدف و شعار خوبی را مد نظر قرار داده بودیم.

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد که سحری گرم به درب منزل نیازمندان تحویل داده شود؛ هر چند در ابتدا مخالف هایی در این زمینه وجود داشت، اما هم اکنون از تصمیم گرفته شده بسیار خوشحال هستیم.

طبخ 130 هزار پرس غذا برای نیازمندان در قرارگاه فاطمیون/ برگزاری پویش مردمی «علی یاوران» با حضور 600 هیئت

وی با اشاره به ملی شدن پویش مردمی "علی یاوران" افزود: در ادامه، این پویش مردمی به دیگر شهرها کشیده شد و اکنون این پویش مردمی توسط 600 هیئت در سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است.

سلحشور به طبخ 130 هزار پرس غذا در ماه مبارک رمضان در قرارگاه جهادی فاطمیون پرداخت و اظهار داشت: این قرارگاه در قالب پویش مردمی «علی یاوران» در قم هر شب 4300 پرس غذا به 1000 خانواده نیازمند به صورت ثابت در تمام محلات شهر قم تحویل داده می شود که در نهایت، با اتمام ماه مبارک رمضان به مجموع 130 هزار پرس غذا خواهد رسید.

رعایت پروتکل های بهداشتی در طبخ غذا

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در تهیه غذا برای نیازمندان گفت: از ابتدای کار به ضد عفونی مکان مورد نظر پرداخته شد و تجهیزات کامل بهداشتی تهیه گردید و همچنین نسبت به رعایت نکات بهداشتی ملاحظه داشته ایم.

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به آماده سازی بسته فرهنگی در کنار طبخ طعام برای نیازمندان تصریح کرد: همچنین در کنار طعامی که به خانواده های شناسایی شده تحویل داده می شود، بسته فرهنگی تهیه شده است و همراه با غذا اهدا می شود.

برگزاری پویش مردمی «علی یاوران» در 30 استان

وی افزود: مراسمی را از طریق ویدئوکنفرانس با 30 استان برگزار کردیم و مصمم پای کار آمدیم و در طول این مسیر برخی نسبت به کاهش تعداد غذاها و همچنین تعداد روزهای برپایی این سفره اطعام و... تردید هایی را ایجاد می کردند، اما الحمدلله این حرکت آغاز شد و از همان شب اول با طبخ چهار هزار پرس غذا شروع کردیم.

سلحشور اظهار داشت: به دیگر برنامه های این قرارگاه در کنار پویش مردمی «علی یاوران» پرداخت و تصریح کرد: در ادامه تصمیم بر آن شد در کنار آماده سازی طعام برای نیازمندان، وعظ و خطابه و قرائت قرآن نیز برگزار شود و خوشبختانه در این زمینه کوچکترین واکنش منفی مشاهده نکردیم.

وی ضمن ابراز امیدواری از گسترش پویش مردمی «علی یاوران» گفت: پیش بینی می شود که این 600 مجموعه ای که در این پویش مردمی "علی یاوران" در سطح کشور پای کار آمده اند، به 1000 مجموعه برسد و در نظر داریم که پس از ایام ماه محرم، این مجموعه ها را با یکدیگر مرتبط کنیم تا در کنار هم، به یک مجموعه قَدَر جهادی در کشور تبدیل شوند و سر بزنگاه ها و در حرکت های مختلف اعم از سیل و زلزله، اگر از هر هیئتی یک اتوبوس نیروی جهادی پای کار بیایند، در مجموع هزار اتوبوس خواهند شد و به مشکلات رسیدگی خواهند کرد.

هیئتی که خروجی خدمات رسانی به مردم نداشته باشد ابتر است

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم با اشاره به ضرورت و اهمیت خدمت رسانی هیأت به مردم تصریح کرد: هیئتی که خروجی خدمات رسانی به مردم نداشته باشد، ابتر است و مصمم هستیم که روز به روز قرارگاه جهادی فاطمیون را گسترش دهیم.

وی افزود: در صدد هستیم با هزار خانواده شناسایی شده ای که طعام درب منزلشان تحویل داده می شود، ارتباط برقرار کنیم و در آینده نیز خدمات رسانی داشته باشیم؛ این گروه جهادی، هم اکنون یک نهال است که باید به درخت تنومند تبدیل شود

سلحشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان اظهار داشت: این پویش از ابتدای ماه شعبان در قرارگاه جهادی فاطمیون قم آغاز شد و زمانی که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان به مسأله مواسات، رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه اشاره کردند، بسیار خرسند شدیم که هدف و شعار خوبی را مد نظر قرار داده بودیم.

وی گفت: در جریان این پویش مردمی، مسؤولیت پخت و پز و آماده سازی و بسته بندی بر عهده قرارگاه جهادی فاطمیون است و بحث توزیع این طعام را نیز قرارگاه کریمه عهده دار می باشد.

مداح و مسؤول قرارگاه جهادی فاطمیون قم درباره استمرار رزمایش همدلی در قرارگاه مذکور تصریح کرد: اصرار داریم که این حرکت های جهادی صِرف ایام ماه مبارک رمضان نباشد، بلکه پس از این ماه مبارک نیز استمرار داشته باشد تا این نهال به درخت تنومندی تبدیل شود.

وی گفت: اگر بزرگوارانی تمایل دارند که به گروه جهادی فاطمیون بپیوندند، می توانند عبارت "علی یاوران" را به شماره پیامکی 30001406 ارسال نمایند.

سلحشور با اشاره به راه های ارتباطی مشارکت مردم در پویش "علی یاوران" اظهار داشت: قرارگاه جهادی فاطمیون آمادگی دارد تا در راستای مشارکت مردم در این امر مقدس، نذورات نقدی و غیر نقدی مردم شریف را دریافت نماید؛ علاقه مندان جهت تحویل کمک های غیر نقدی خود می توانند به مدرسه علمیه معصومیه قم واقع در بلوار امین مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین، جهت مشارکت به صورت نقدی نیز می توانند کمک های خود را به شماره حساب  10.4703681.2 و یا شماره کارت 5041721111596095 و یا شماره شبا 810700001000214703681002 IRنزد بانک رسالت بنام "پویش مردمی علی یاوران" واریز نمایند./822/ج

130 هزار پرس غذای سحری میان نیازمندان در ماه رمضان توزیع می شود

مهدی فلاحی
ارسال نظرات