۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۴۲۱

۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در کرمانشاه توزیع شد

۴ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در کرمانشاه توزیع شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۴۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمانشاه در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صالحی با بیان اینکه کمک اوقاف به نیازمندان هر ساله در بازه‌های زمانی مختلفی همچون عید نوروز، ماه رمضان و آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود اظهار داشت: این امدادرسانی‌ها اغلب از محل نیت واقفان و کمک خیران انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش کمک‌رسانی به نیازمند از زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: اقدامات اوقاف در این دوران در زمینه توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، سم‌پاشی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام افراد آسیب‌دیده حتی خانواده‌هایی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند شناسایی شده‌اند گفت: 4000 بسته معیشتی آماده شده که توزیع آن از روز گذشته آغاز شده و تا نیمه رمضان ادامه دارد.

صالحی درباره اجاره بهای املاک وقفی در استان عنوان کرد: برخی واحدها به طور مستقیم با کسب و کار مرتبط هستند که برای اجاره‌بهای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود اما مستأجران برخی واحدها از شیوع کرونا آسیبی ندیده‌اند بنابراین باید همچون گذشته اجاره بها را پرداخت کنند که البته این مبالغ برای کمک‌رسانی به نیازمندان هزینه می‌شود.

وی افزود: مراکزی با عنوان افق در بقاع متبرکه وجود دارند که خانواده‌های نیازمندان اطراف امامزاده را شناسایی می‌کنند و در تمام طول سال به ویژه ایام شیوع کرونا با آن‌ها ارتباط دارند و غذاهایی که با رعایت نکات بهداشتی طبخ می‌شود را به آن‌ها می‌رسانند.

صالحی با بیان اینکه هنوز اجازه بازگشایی بقاع در استان صادر نشده است عنوان کرد: تمام بقاع ضدعفونی شده و آماده بازگشایی هستند و هر زمان که ستاد کرونا اعلام کند به سرعت پذیرای زائران هستند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات