۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۶۳۲
یادداشت؛

نفسی که به ارادت اهل بیت گرم است

نفسی که به ارادت اهل بیت گرم است
گروه جهادی بیت الزهرا که از فعالان انقلابی مسجد ارگ هستند، با مسئولیت حاج منصور ارضی به فعالیت اجتماعی در کنار گروه‌های فعال دیگر، در ایام کرونا مشغول خدمت‌رسانی بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دهه هشتاد اوج فعالیت هیئت‌های مذهبی به حساب می‌آید، نه به خاطر مراسمات مذهبی بلکه در این ایام بُعد تشکیلاتی خود را تقویت کردند و علاوه بر برگزاری مراسمات مذهبی به نقش‌آفرینی در امور اجتماعی نیز مشغول شدند.

گروه جهادی بیت‌الزهرا در سال 95 با هدایت حاج منصور ارضی یک پایگاه بسیج در مسجد ارگ تأسیس کرد و به تأسی از ائمه معصومین(ع) به فعالیت‌ و خدمات اجتماعی پرداخت، این گروه جهادی که بخش اعظم آن از هیئتی‌های مسجد ارگ بودند، به همراه موسسه قدیم الاحسان خدمات زیادی را در خدمت به نیازمندان انجام دادند و در بحران‌هایی چون سیل و زلزله به یاری مردم کشور شتافتند.

حاج منصور در کرمانشاه

در جریان زلزله کرمانشاه گروه جهادی مسجد ارگ با همکاری ستاد خادم الشهدای شهرستان سنقر مستقر شدند که متشکل از ۳۰۰ روستا بود. هیئت مسجد ارگ از زمان وقوع زلزله در شهرستان سنقر حضور داشت و مسؤلیت پشتیبانی ستاد خادم الشهدای شهرستان را برعهده گرفت. با وجود اینکه حاج منصور ارضی به‌ دلیل مشکلات جسمی امکان حضور در منطقه را نداشت اما هیأت مسجد ارک را برای کمک‌رسانی بسیج کرد.

پس از کمک رسانی‌های صورت گرفته در کرمانشاه٬ در موضوع سیل نیز حاج منصور ارضی در برنامه‌های هیئت به منظور کمک‌رسانی به مردم فراخوان عمومی اعلام کرد و هیئت‌های زیر مجموعه مسجد ارک به جمع‌آوری کمک‌های مردمی مشغول شدند.

اما فعالیت‌های مسجد ارگ به اینجا خلاصه نشد و گروه جهادی بیت الزهرا با کمک هیئت مسجد ارک آشپزخانه‌ای را در آق‌قلا و پل‌دختر برپا کردند و روزانه چندین هزار پرس غذا طبخ می‌کردند. با گذشت زمان، گروه‌های جهادی منطقه 18 تهران نیز که با هیئت مسجد ارک در ارتباط بودند به فعالیت‌های عمرانی در آق قلا مشغول شدند.

 

....

 

هیئت همراه نیازمندان بود

هیئت مسجد ارک تهران که در منطقه بازار تهران قرار دارد، برای نیازمندان و فقرای تهران نیز خدمات زیادی ارائه داد. این هیئت با همراهی حاج منصور ارضی مقید است که هر هفته روزهای چهارشنبه را برنامه قرائت دعای توسل بگیرد و در کنار آن بنا به مناسبت‌های مختلف تقریبا از 3000 نفر از نیازمندان منطقه بازار تهران با چای، شیرینی و غذا پذیرایی به عمل بیاورد.

این گروه هر ساله در ماه‌های ابتدایی سال تحصیلی به توزیع بسته تحصیلی می‌پردازد و سال گذشته 350 بسته تحصیلی به ارزش 200 هزار تومان برای دانش‌آموزان ساکن در کوره‌پزخانه‌های تهران تهیه می‌کنند. حاج منصور ارضی با همراهی هیئت مسجد ارک فعالیت‌های مداوم دیگری چون اهدای چادرمشکی و مقنعه به نیازمندان، توزیع بسته‌های غذایی شامل حبوبات، چای، شکر، روغن و دیگر اقلام غذایی در مناسبت های گوناگون داشته است.

همه چشم‌ انتظار هیئت می‌سوزند

همه ساله در برنامه‌ مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی مبلغی نزدیک به 350 میلیون تومان برای کمک به نیازمندان جمع آوری می‌شود و این مبلغ در مناسبت‌های مختلف به خانواده‌های مستمند اهدا می‌شود. هیئت مسجد ارک در ایام شیوع ویروس کرونا علاوه بر فعالیت‌های سابق خود در توزیع سبد کالا به توزیع ماسک و ضدعفونی مناطقی از تهران پرداختند.

اما این پایان ماجرا نبود و بعضی رسانه‌های دولتی با سیاسی کردن این حجم از تلاش‌های اجتماعی، سعی کردند تا شمع هیئت را از فروغ بیاندازند و با ایجاد حاشیه‌هایی نسبت به این مداح محبوب، هیئت مسجد ارگ را تحت الشعاع حواشی قرار دهند، دولتی که برای کمک اجتماعی به مردم فشل بود، دست به احداث دست‌انداز کرد. /882/ 703/

مهدی براتی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
برادر براتی چه قلم بلیغی دارند.
1
0