۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۶۵۶
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

صلوات راهی برای بخشش گناهان

صلوات راهی برای بخشش گناهان
آیت‌الله صدیقی صلوات را راهی برای بخشش گناهان و طهارت باطنی دانست و گفت: صلوات آخرین پناه انسان در قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به صورت مجازی برگزار شد، صلوات را گنج، سرمایه و پشتوانه ای بی نظیر دانست و گفت: خداوند این سرمایه را نصیب شیعیان کرده و دیگر اقوام چیزی مثل صلوات ندارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال صلوات می فرستد، ادامه داد: مومنان می توانند با اکسیر صلوات وجود خاکی خودشان را طلایی کنند اما کافران، منافقان و ظالمان هرگز نمی توانند چنین توفیقی داشته باشند.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه خداوند به مومنان دستور داده بر پیامبراکرم(ص) صلوات بفرستند و بر ایشان سلام نثار کنند، ابراز کرد: صلوات، شیوه‌ حق تعالی و فرهنگ ملائکه است بنابراین انسان اگر مومن باشد خودش را با صلوات به رنگ خدای متعال و ملائکه در می آورد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه صلوات درجه مومن را بالا می برد، عنوان کرد: صلوات راهی برای بخشش گناهان و طهارت باطنی انسان می شود. طبق صریح روایات؛ اگر کسی یک مرتبه به من صلوات بفرستد ذره‌ای از گناهان او باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: در حدیث دیگری دارد وقتی حسنات و سیئات انسان را در روز قیامت و در دادگاه عدل الهی موازنه می‌کنند و کفه‌ سیئات بر کفه‌ حسنات سنگینی می‌کند این صلوات است که انسان را از جهنمی شدن نجات می دهد و بهشتی می کند؛ بنابراین صلوات آخرین پناه انسان در قیامت است.

آیت الله صدیقی صلوات را راهی برای استجابت دعا دانست و گفت: صلوات دعای انسان را به هدف اجابت می رساند برای همین روایت شده در ابتدای حاجت و دعای خودتان و همچنین در انتهای آن صلوات ختم کنید، چون صلوات دعای همیشه مستجاب است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه صلوات باطنی دارد و آن جلوه پیامبراکرم(ص) در وجود اهل صلوات است، گفت: بوی خوشِ عرشیِ حضرت رسول اکرم(ص) در باطنِ صلوات نهفته است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات