۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۱۶۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بندگی بالاترین مرتبه کمال انسانی است

بندگی بالاترین مرتبه کمال انسانی است
استاد حوزه علمیه بزرگترین افتخار انسان را بندگی خدا بیان کرد و گفت: انسان با بندگی خدا می تواند به بالاترین مرتبه انسانی صعود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات رزمندگان غرب تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) دنیا و عمر انسان را به میدان مسابقه تشبیه کردند و فرمودند: فرصت زندگی در عالم دنیا بسیار زود تمام می شود.

وی افزود: در عالم دنیا دو میدان مسابقه وجود دارد که برخی به مسابقات شیطانی و بعضی دیگر به مسابقات بندگی مشغول می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: همه انسانها در عالم دنیا مختار هستند در این دو میدان مسابقه دهند و خداوند تنها کسانی را یاری می رساند که در مسابقات بندگی شرکت کرده باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی انسان ها ابتدا وارد میدان مسابقه شیطانی می شوند اما بعد از مدتی متحول شده و از راه رفته بر می گردند مانند جناب حر که در روز عاشورا در مسابقه بندگی پیروز شد؛ بنابراین انسان می تواند با یک تصمیم درست در میدان مسابقات بندگی پروازی بلند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان با شرکت در مسابقات شیطانی عمر خود را تباه می کند، گفت: کسانی که در میدان شیطان بازی می کنند از کودکی تا پیری عمر خود را به بطالت می گذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه دانشمندان عمر انسان را به 5 دوره کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی تقسیم می کنند، گفت: انسان در مرحله نخست امیر است، زمانی که می گویند با کودکان مخالفت نکنید به خاطر آن است که کودک لجباز تربیت نشود و امیر بودن کودک به معنای رها ساختن او نیست بلکه باید با بازی کودکان را جهت داد و تربیت کرد. بازی باید براساس مبانی اسلام و به دور از کفر باشد.

استاد حوزه علمیه دوره نوجوانی را بهترین فرصت برای جهت دهی فرزند به مسیر صراط مستقیم دانست و اظهار داشت: نوجوانان در دوره دفاع مقدس بسیار خوب جهت داده شدند امروز نیز می توان نوجوانان را در مسیر دینداری جهت داد.

وی به دوره جوانی اشاره کرد و گفت: جوانان را نباید از زیبایی ظاهری باز داشت بلکه آنان را باید با زیبایی باطنی و فضائل اخلاقی آشنا کرد خداوند زیبایی ظاهری و باطنی را توامان دوست دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: یکی از صفات که در دوران میانسالی ظهور و بروز پیدا می کند تفاخر است که آن را باید به سوی بندگی جهت داد؛ بندگی خدا بزرگترین فخر انسان است. همچنین تکاثر دوران پیری را نباید به تناسب دنیا سنجید بلکه باید به تناسب آخرت سنجیده شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات