۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۵۱۳۳۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

کاهش آستانه تحمل افراد آمار طلاق را افزایش داده است

کاهش آستانه تحمل افراد آمار طلاق را افزایش داده است
استاد حوزه علمیه کاهش آستانه تحمل افراد را یکی از دلایل مهم در افزایش آمار طلاق بیان کرد و گفت: انسان مومن اهل صبر و شکیبایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه اخلاقی و معرفتی که به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: پایین بودن آستانه صبر و تحمل اعضای خانواده یکی از اتفاقات ناگواری است که امروز در خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزایش آمار طلاق را ناشی از ناشکیبایی و بی‌صبری زوجین دانست و ادامه داد: اگر اعضای خانواده اهل بردباری و استقامت باشند کمتر دچار مشکل و از هم گسستگی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه کانون خانواده باید فضای محبت، دین‌داری و تقوا باشد، اظهار داشت: مشکلات خانوادگی باید در درون خانواده حل شود، کسانی می‌توانند در حل مشکلات و ناراحتی‌های خانوادگی موفق عمل کنند که با ظرفیت باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: والدین توجه داشته باشند با استفاده از ظرفیت موجود در خانواده می‌توانند فرزندانی چون حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) تربیت کنند.

وی بابیان اینکه فهم و معرفت سبب افزایش ظرفیت انسان می‌شود، گفت: انسان به هر میزان فهم و درکش افزایش یابد کمتر دچار خسارت می‌شود، مثلاً اگر انسان بداند در تحمل و صبر چقدر ارزش نهفته است به‌طورقطع در مواجهه با بحران‌ها صبر را انتخاب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به حدیثی مبنی بر اینکه خداوند بی‌حساب به صابران اجر و پاداش می‌دهد، اظهار داشت: اگر انسان بداند مزایای صبر و استقامت در دنیا و آخرت بسیار بالاتر از بی‌صبری و ناشکیبایی است به‌طورقطع تلاش می‌کند از صابران باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صفت صبر انسان را قدرتمند و پیروز می‌کند، ابراز کرد: نفس اماره همواره انسان را به ناشکری و بی‌صبری دعوت می‌کند اما مؤمنان هرگز به وسوسه هوای نفس توجه نمی‌کنند.

وی با استناد به آیات الهی، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده بر گفتار ناراحت‌کننده دیگران صبور باشید و دیگران را نیز به شکیبایی دعوت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره صبر بر طاعت، گفت: انسان اگر اهل اقامه نماز، روزه گرفتن، پرداخت خمس و غیره باشد خداوند به این صبر در طاعت پاداش می‌دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات