۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۵۱۱۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤولان با اخلاص به مردم خدمت کنند

مسؤولان با اخلاص به مردم خدمت کنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمز برکت در هر کاری اخلاص است، گفت: مسؤولان با اخلاص به مردم خدمت کنند تا موفق شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه اخلاقی و معرفتی که به مناسبت ماه مبارک رمضان به‌صورت مجازی در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: یکی از قوانین تحکیم بنیان خانواده مسأله برکت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ماه مبارک رمضان سفره برکت، رحمت و مغفرت را گسترانده تا انسان‌ها از این ضیافت الهی بهره ببرند، ادامه داد: بهترین مکان برای یادگیری و اجرای این امور خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در تعریف برکت، عنوان کرد: برکت به معنای استفاده حداکثری و حتی بی‌نهایت است، کسی که به خداوند ایمان داشته باشد و در انجام کارها تنها کسب رضای الهی را در نظر بگیرد اعمال او بابرکت می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: والدین هرروز در حال خدمت کردن به اعضای خانواده و فرزندان نیز مدام در تعامل با اهل خانه هستند؛ بر این اساس اگر اعضای خانواده نیت خودشان را در خدمت‌رسانی به یکدیگر خالص کنند اعمال آنان بسیار ارزشمند بوده و خداوند به کارشان برکت می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه نیت خالص داشتن نشانه ایمان است، ابراز کرد: کارهایی که اعضای خانواده در خانه انجام می‌دهند باید عاشقانه و توحیدی باشد نه اینکه با ضرب زور، پول و دروغ کاری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انسان همه اعمالش بدون هیچ چشم‌داشتی باید برای آخرت باشد، گفت: انسان اگر همه اعمالش برای کسب رضای الهی باشد دیگر توقعی ندارد کسی از او تشکر کند.

استاد حوزه علمیه نخستین گام برای رسیدن به برکت را اخلاص در عمل بیان کرد و ادامه داد: امروز برخی مسؤولان به  خاطر نداشتن اخلاص کارهایشان بی‌برکت است و موفق نمی‌شوند؛ در دوران دفاع مقدس مدیران و‌ مسؤولان امکانات نداشتند اما اخلاص داشتند برای همین موفق بودند.

وی ادامه داد: اگر کسی با خداوند معامله کند از بی‌محبتی‌ها و بی‌توجهی‌های اعضای خانواده ناراحت نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: منشأ بسیاری از مشکلات خانوادگی تنبلی است، مقصود از تقوا اجتناب از تنبلی، ناشکری، قدرنشناسی و بی‌انصافی است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه برکت به دست خدا است، خاطرنشان کرد: برای مثال اگر خدا به فکر و حب و بغض کسی برکت دهد بسیاری از مشکلات او حل و گره‌های زندگی‌اش باز می‌شود./۸۱۳/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
معتقدم که کرونا توانست عدالت را در جهان هستی برقرار کند و من آن را تأدیب‌کننده انسان و در عین حال نجات‌دهنده و معلم بشریت می‌دانم، زیرا پیام آزمایش آسمانی، عشق و خیر است، چرا که ظاهر آن نقمت و بدبختی و باطن آن نعمت است
0
0