۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۵۲۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تاخیر در ازدواج جوانان سبب فساد در جامعه می شود

تاخیر در ازدواج جوانان سبب فساد در جامعه می شود
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تاخیر در ازدواج جوانان سبب فساد در جامعه می شود، گفت: دشمن با القای آزادی کاذب به دنبال فاسد کردن جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، در جلسه اخلاقی و معرفتی ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع مجازی غدیر خم برگزار شد، گفت: قوانین خانواده شامل سه بخش تشکیل، تحکیم و تکثیر می‌شود.

وی درباره قوانین تشکیل خانواده، ابراز کرد: در تشکیل خانواده قبل، بعد و هنگام ازدواج بسیار مورد اهمیت است که باید موردتوجه جوانان و والدین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در تشکیل خانواده به طهارت دوران جوانی زوجین باید توجه شود؛ القای آزادی کاذب به جوانان نتیجه‌ای جز فساد و تباهی برای آنان ندارد همین فساد عامل تأخیر ازدواج جوانان می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در خانواده پاک و مطهر فضا برای تربیت اولاد نیک فراهم است؛ کسانی که امروز ازدواج را غل و زنجیر می‌دانند فریب تبلیغات سو دشمنان را خورده‌اند.

وی افزود: کسی که ازدواج را غل و زنجیر می‌داند تمایلی به ازدواج بهنگام نخواهد داشت و سعی می‌کند نیازهای درونی خود را با گناه و معصیت برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به کلام امام راحل مبنی بر اینکه از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، گفت: دامنی می‌تواند مرد صالح تربیت کند که پاک باشد؛ دلیل پرواز شهدا پاکی آنان بود، انسان به‌واسطه توبه و استغفار می‌تواند خود را از هر نوع آلودگی پاک کند.

استاد حوزه علمیه پاک زیستن را هنر دانست و ادامه داد: گناه نکردن راحت‌تر از توبه کردن است؛ طهارت نورانیت، برکت و توفیق می‌آورد و عنایت الهی شامل ناپاکان نمی‌شود.

وی طهارت در انتخاب را دومین قانون تشکیل خانواده برشمرد و گفت: در انتخاب همسر باید دقت شود، جوانان بیش از آنکه به‌ظاهر یکدیگر توجه داشته باشند باید به باطن طاهر یکدیگر دقت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: فکر و احساس ناپاک انسان را در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد، انتخاب پاک را می‌توان با توجه به اطرافیان و اندیشه طرف مقابل انجام داد.

استاد حوزه علمیه قانون سوم را طهارت مراسم ازدواج بیان کرد و گفت: هیچ مجوزی برای انجام گناه در مراسم ازدواج وجود ندارد، اگر مراسم عروسی با گناه برگزار شود همین گناه سبب نابودی برکت و نورانیت از زندگی زوجین می‌شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات