۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۴۹۷۸۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

رزمایش کمک مومنانه باید بی‌منت، با حفظ آبرو و درنهایت احترام انجام شود

رزمایش کمک مومنانه باید بی‌منت، با حفظ آبرو و درنهایت احترام انجام شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روزه ماه مبارک رمضان گواهینامه تقوا و مراقبت از نفس است، گفت: رزمایش مومنانه باید بی‌منت، با حفظ آبرو و در نهایت احترام انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم مجازی رمضانیه امامزاده صالح(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: همه انسان‌ها در ماه مبارک رمضان به ضیافت الهی دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روزه ماه مبارک رمضان گواهینامه تقوا و مراقبت از نفس است، ادامه داد: اگر کسی نسبت به ماه مبارک رمضان شناخت و معرفت داشته باشد از خداوند درخواست می‌کند تا او را جزء روزه‌داران قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن کریم بسیار توصیه‌شده است، ابراز کرد: تلاوت، تدبر، تأمل، تفکر و عمل به قرآن کریم یکی از سفره‌های ماه مبارک رمضان است و می‌توان بالاترین بهره را از این ماه برد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم در شب قدر بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شد، اظهار داشت: اینکه قرآن کریم در قلب انسان نهادینه شود بالاترین توفیق الهی است بنابراین در این ماه عظیم باید این امر عظیم را از خداوند درخواست کنیم.

وی با استناد به کلام رهبر انقلاب در نیمه شعبان امسال، گفت: رهبر معظم انقلاب مردم را به انفاق مؤمنانه و رزمایش همدلی و مواسات دعوت فرمودند؛ دستگیری از نیازمندان یکی دیگر از سفره‌های ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: انفاق باید بی‌منت، با حفظ آبرو و در نهایت احترام توسط خود افراد انجام شود و این بسیار بافضیلت است.

استاد حوزه علمیه کسب معرفت را یکی دیگر از سفره‌های پهن‌شده در ماه مبارک رمضان برشمرد و ادامه داد: بسیار خوب است که با توجه به شرایط کنونی و تعطیل بودن مساجد، حسینیه‌ها و دیگر مراکز مذهبی برنامه‌های معرفتی و قرائت قرآن کریم ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سفره دعا در ماه مبارک پهن است، گفت: انسان به‌واسطه دعا می‌تواند به‌صورت مستقیم با خداوند سخن بگوید؛ با توجه به شرایط و اقتضاء کنونی کشور که اجتماعات تعطیل‌شده می‌طلبد مردم از دعای فردی غفلت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: در ضیافت ماه مبارک رمضان سفره‌های روزه، تأمل و تدبر در قرآن کریم، دستگیری از نیازمندان، کسب معارف و دعا فردی و جمعی پهن است تا انسان‌ها از آن بهره ببرند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات