۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۳۷۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

حضرت زهرا الگوی ولایتمداری هستند

حضرت زهرا الگوی ولایتمداری هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی ولایتمداری هستند، گفت: محبت، معرفت، اطاعت و نصرت از حقوق ولی الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر گفت: حضرت زهرا (س) الگوی ولایتمداری است.

وی با طرح این سوال که چگونه می شود حق ولی را ادا کرد، پاسخ داد: حضرت زهرا چهار حق را به طور کامل ادا کردند و اگر ما پیرو این مکتب هستیم باید این چهار حق را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری معرفت داشتن نسبت به ولی را نخستین حق برشمرد و اظهار داشت: براساس سوره اخزاب ولی منتخب الهی است، انسان اگر این حق تقدم را برای ولی قائل شود طبق دستورات ایشان عمل می کند، مشکلات امروز جامعه ناشی از تبعیت نکردن از ولی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ولایت براساس لیاقت است و کسی جز خداوند از لیاقت ها خبر ندارد کسانی که می خواهند با شاخصه های دنیوی ولی انتخاب کنند نتیجه آن چیزی جز سقیفه نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری دومین حق را محبت دانست و گفت: تعلقات مادی و معنوی غیر مثبت مانع تبعیت از ولی است، شهدا فارغ از هر نوع تعلقی تنها کسب رضایت و محبت الهی را مدنظر داشتند.

استاد حوزه علمیه اطاعت و تسلیم را سومین حق ولی بیان کرد و ادامه داد: کسانی که قلبا به ولی الهی ایمان دارند هرگز نسبت به کلام ولی تردید نمی کنند و با تمام وجود تسلیم ایشان می شود.

وی حق نصرت را از دیگر حقوق ولی الهی برشمرد و گفت: حضرت زهرا (س) با تمام وجود از ولی الهی دفاع کردند./۸۱۳/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات