۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۱۶۷۹
ارزیابی جدید در آمریکا:

پیش‌بینی افزایش شدید مرگ و میر بر اثر کرونا

پیش‌بینی افزایش شدید مرگ و میر بر اثر کرونا
برخی نهادهای آمریکا برآورد می‌کنند تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس جدید کرونا در این کشور به شدت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاري رسا، مدلی اصلاح شده از ارزیابی میزان تقریبی قربانیان ویروس کرونا در آمریکا که با توجه به در پیش بودن رفع تدریجی محدودیت‌ها صورت گرفته، حکایت از آن داد که بیماری کووید ۱۹ تا ماه اوت دو برابر بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد در این کشور قربانی می‌گیرد.

با توجه به داده‌های این الگوی تخمینی که توسط یک موسسه معتبر مدل سازی مورد استناد کاخ سفید و ایالت‌های مختلف آمریکا ارائه شده، کاهش محدودیت‌ها و کم‌رنگ‌تر شدن تدابیر احتیاطی گنجانده شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سبب می‌شود که تا اواخر تابستان سال جاری میلادی حدود ۱۳۵ هزار نفر از شهروندان آمریکا به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست بدهند.

تخمین‌ها و ارزیابی‌های جدید و نگران کننده موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن حکایت از نقش تاثیرگذار ایجاد تسهیلات تردد و بازگشایی تدریجی مشاغل تا یازدهم مه در افزایش موارد انتقال ویروس در ایالات مختلف آمریکا دارد.

دکتر کریستوفر موری، مدیر موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «ما انتظار داریم که در تابستان این بیماری همه گیر در بسیاری از ایالت ها گسترش یابد.»

این پیش بینی‌ها در واقع تایید کننده هشدارهای کارشناسان بهداشت عمومی است که پیش‌تر نسبت به تعجیل در برداشتن تدریجی محدودیت‌ها در زمینه فعالیت‌های تجاری و اجتماعی ابراز نگرانی کرده و یادآور شده بودند که تسهیلات در نظر گرفته شده برای احیای وضعیت نابسامان اقتصادی می‌تواند از حیث تامین ایمنی عمومی و نجات جان انسان‌ها هزینه‌های سنگینی به همراه داشته باشد.

نوع جدید ویروس کرونا بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر را در آمریکا آلوده کرده و تاکنون بیش از ۶۹ هزار نفر نیز در پی ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

مدل پیش بینی سیر تحول ویروس کرونا که از سوی موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن ارائه شده، به صورت دوره ای و با توجه به تغییر شرایط و یافته‌های جدید علمی در خصوص بیماری‌ همه گیر ناشی از گسترش ویروس، مورد بازبینی قرار می گیرد. این مدل به عنوان مرجع و پایگاه داده‌های اطلاعاتی برای ارزیابی وضعیت کنونی بحران سلامت جاری همواره از سوی کاخ سفید و مقامات بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا مورد استناد قرار می‌گیرد.

این موسسه در پیش‌بینی قبلی خود که روز بیست نهم آوریل منتشر شد میزان تقریبی قربانیان کرونا در آمریکا را حدود ۷۲ هزار و ۴۰۰ نفر تخمین زده بود.

دونالد ترامپ به خاطر مدیریت بحران کرونا با انتقادهای زیادی روبروست. او متهم می‌شود که در هفته‌های نخست شیوع کرونا در ایالات متحده این بحران را به اندازه کافی جدی نگرفته و با تعلل در اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بحرانی شدن اوضاع مسئولیت دارد.

بحران کرونا و پیامدهای آن هزینه‌های کم‌سابقه‌ای به اقتصاد ایالات متحده وارد کرده است./1360/

منبع:جام نیوز

ارسال نظرات