۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۵۱۵۲۵

دگردیسی لبنان با دخالت مثلث شوم

دگردیسی لبنان با دخالت مثلث شوم
مثلث شرارت غربی، عبری- عربی (آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان) در تلاشند تا مسائل اجتماعی لبنان را به یک موضوع اقتصادی و سپس سیاسی و امنیتی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، حسن عابدینی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت : لبنان از دید بسیاری از تحلیلگران محل «دگردیسی» در غرب آسیاست و آن به‌دلیل نقشی است که در محور مقاومت داشته است. معمولاً رژیم صهیونیستی، آمریکا و ارتجاع عرب(عربستان، امارات) تلاش می‌کنند تا موضوعات اصلی و فتته‌انگیزی خودشان را از یکی ازکشورهای مقاومت شروع کنند که در حال حاضر، بار دیگر قرعه فال این فتنه‌انگیزی‌ها را به نام لبنان زدند.

مثلث شرارت غربی، عبری- عربی (آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان) در تلاشند تا مسائل اجتماعی لبنان را به یک موضوع اقتصادی و سپس سیاسی و امنیتی تبدیل کنند.

دولت «حسان دیاب» که با موافقت گروه‌های همسو با مقاومت شکل گرفته و درحال رفع معضلات لبنان است، با تحرکات مشکوکی در کشور روبه‌رو است که با کمی دقت می‌توان دریافت که پشت پرده تظاهرات خشونت‌آمیز اخیر «عروس خاورمیانه» دست‌های آمریکا و رژیم اسرائیل است که با ایادی رژیم قبیله‌ای سعودی صورت می‌گیرد.

اعتراضات مردمی لبنان زمانی شروع شد که «ریاض سلامه» رییس بانک مرکزی لبنان، نزدیک به 6‌میلیارد دلار از لبنان به خارج برد، چهره پشت‌پرده انتقال این دلارها توسط ریاض سلامه که وابسته به 14‌مارس(سمیر جعجع) است، کاملاً مشخص است. از سویی دیگر، سعد الحریری که به فرانسه رفته بود در بحبوحه کرونا به کشور باز می‌گردد و بلافاصله با سفیر آمریکا و دست اندرکار غربی ملاقات می‌کند این را هم می‌توان نشانه دیگری دانست که یک جریانی در لبنان به‌دنبال برهم زدن ثبات است.

سفیر جدید آمریکا( خانم شیا) که از اسفندماه جانشین خانم الیزابت شد، یک چهره تندرو افراطی و نزدیک به دست راستی ترامپ است و قبلاً معاون کنسولگری آمریکا درقدس بوده و به رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است. بنابراین ازچند جهت می‌توان ادله‌ای ارائه کرد که سفارت آمریکا و شخص خانم شیا در موضوعات اخیر لبنان دخالت دارند. این دخالت را می‌توان در دیدار اخیر سفیر آمریکا و سفیر سعودی دید که اخبارش به صورت آشکار منتشر شده است. اخیراً خانم شیا به حسان دیاب نامه‌ای نوشته که در برخورد با تظاهرات‌کنندگان و اغتشاشگران که بانک‌ها را آتش زدند نباید نیروهای دولتی دخالت داشته باشند، این نمونه‌ای از دخالت سفیرآمریکا در امور لبنان است. از سویی دیگر، سفیر آمریکا به صراحت خواهان این شده بود که ریاض سلامه که دچار فساد اقتصادی شده بود توسط دولت جابه‌جا نشود و همچنان سرکار باقی بماند. این نمونه‌ای از دخالت آمریکا در امور لبنان است که پیش از این هم درباره خارج ساختن فاخوری، جاسوس اسرائیلی توسط آمریکا  در بیروت می‌توان اشاره کرد.

نباید فراموش کرد، شرایطی که در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد به اینگونه است که نتانیاهو با سه بار برگزاری انتخابات نتوانست دولتی تشکیل دهد و درنهایت یک دولت مشترک با لیکود و آبی سفیدها (نتانیاهو و گانتز) تشکیل داد. این شکست سیاسی صهیونیست‌ها نشان‌دهنده این است که به‌دنبال فرافکنی در منطقه هستند و  می‌خواهند ناآرامی‌هایی را به لبنان بکشانند، چراکه بیروت با سایر تحولات در منطقه غرب آسیا مانند ظروف مرتبطه و تأثیر‌گذار است. یادآوری کنم، مقاومت اسلامی از لبنان شروع شد که در2000‌میلادی رژیم صهیونیستی را از لبنان مجبور به عقب‌نشینی کرد و سال‌2006 میلادی یک شکست سنگین به رژیم صهیونیستی وارد کرد این حزب‌الله بود که به آموزش نیروها در غزه کمک کرد و مقاومت فلسطین را تقویت کرد و این مقاومت بود که در سوریه و عراق کمک کرد تا داعش شکست بخورد.

مثلث شوم(آمریکا، رژیم اسرائیل و آل‌سعود )استنباط‌شان این است که اگر بتوانند لبنان و حزب‌الله را زمینگیر کنند می‌توانند به اهداف‌شان برسند و یک توطئه چند وجهی را دنبال کردند که قرار دادن نام حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی است خوش خدمتی‌ای که آلمان‌ها به صهیونیست‌ها کردند. آلمان‌ها درست یا غلط تحت تأثیر باج‌خواهی صهیونیست‌ها قرار گرفتند و حزب‌الله را که از امنیت ملی کشورشان، منافع ملی و با اشغالگری مقابله کردند و در خط مقدم مقابله با داعش بودند را تروریسم خطاب کردند. حزب‌الله در خارج از کشورش هیچگونه عملیاتی نداشته و در داخل لبنان هم در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها دفاع کرده و به خواسته سوریه و عراق در برابر گروه‌های تروریستی داعش به دفاع پرداخته است.

آنچه که واقعیت دارد؛ حزب‌الله پیش قراول مبارزه در برابر تکفیر و صهیونیست است و روز‌به‌روز توانسته خودش را تقویت کند و منافع و امنیت ملی لبنان و مقاومت را تأمین کند. با وجود تروریست خطاب کردن او توسط آلمان، اتفاق خاصی روی نمی‌دهد و این بار هم می‌تواند از ارتجاع عرب و غرب فائق بیاید.

اما بد نیست بدانیم وضعیت بد اقتصادی که اکنون لبنان با آن روبه‌رو است و با یک طرحی از سوی دولت دیاب همراه شده تا نجات یابد چند موضوع قابل تحلیل است که ریشه‌های بروز این بحران ، ساخته و پرداخته گروه‌های 14‌مارس ( رفیق حریری، سعد حریری، سمیر جعجع جنلاط و.. ) است که 30‌سال در لبنان حکومت اجرایی را در دست داشتند و اکنون که دیاب برای مبارزه با آنچه که میراث اقتصادی بسیار ناکارآمد لبنان است فعال شده، همین افراد 14‌مارس در موضع طلبکارانه قرار گرفتند. فساد در شئونات اقتصادی لبنان ریشه دوانده و اجازه نمی‌دهند که ریشه فساد زده شود.

اگر هم  بانک جهانی قرار است پولی به دولت لبنان بدهد، می‌گویند که در فلان موضوعات هزینه شود که این خودش نیز بحران ساز است. بیکاری در لبنان و کاهش نرخ شدید پول ملی آن نشان در دخالت مثلث شرارت پیشه ( غربی، عبری و عربی) دارد که با خود می‌گویند برای تغییر نقشه موازنه قدرت منطقه‌ای، اگر حزب‌الله تضعیف شود به هدف‌شان می‌رسند. البته تاریخ نشان داده است که همه این‌ها رؤیایی بیش برای دشمنان است./1360/

منبع: صبح نو
ارسال نظرات