۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۵۱۶۸۸

شکست کودتای آمریکایی در ونزوئلا + عکس

شکست کودتای آمریکایی در ونزوئلا + عکس
دومین حمله آمریکایی علیه دولت ونزوئلا نیز با شکست مواجه شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، در کنار مردمش در سال های اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند و علاوه بر تورم، گرانی، بیکاری و قحطی، درگیری نظامی و کودتا نیز همواره این کشور را تهدید کرده است. در آخرین ماجرایی که در روزهایی اخیر در مورد کشور ونزوئلا خبرساز شده، گفته می شود که عملیاتی محرمانه برای ساقط کردن دولت نیکلاس مادورو در شرف انجام بوده که خیلی زود با شکست مواجه شده است. 

دو عملیات تروریستی در ونزوئلا شکست خورد

دیروز وزیر کشور ونزوئلا خبر داد طی تهاجمی نافرجام به خاک این کشور، شش تن از تروریست‌ها کشته شدند و ١٠ قبضه تفنگ، دو قبضه مسلسل، و یک قایق که همگی قرار بود برای عملیات تروریستی به کار گرفته شوند، مصادره شد.

امروز نیز دیوسدادو کابه‌یو رئیس مجمع ملی قانون‌گذاری این کشور اعلام کرد یک عملیات تروریستی دیگر خنثی شده و هشت تن از تروریست‌ها دستگیر شده‌اند.

تصاویری از دو تبعهٔ ایالات متحده که روز دوشنبه طی عملیات ضدتروریسم نیروهای مسلح و بسیج شهری ونزوئلا دستگیر شدند:

هویت این دو تن از آمریکایی‌های دستگیرشده در عملیات ضدتروریسم در ونزوئلا  که هر دو اهل تگزاس و از سربازان سابق ارتش امریکا هستند؛ اعلام شد: 

لوک آلکساندر ونمن، متولد ۱۹۸۶

آیرن ست بری، متولد ۱۹۷۸ 

 

ماهیگیران محلی تحرکات مهاجمان را به مرزبانان اطلاع داده‌اند. طبق اعلام رودولفو مارکو، فرماندار آراگوا، عملیات دستگیری با همکاری مشترک نیروهای مسلح و نیروی بسیج شهری انجام گرفته است.

کابه‌یو ضمن اعلام خبر دستگیری تروریست‌ها گفت: «پیروزی‌های خلق ما همچنان ادامه دارد. مزدورانی که قدم بر خاک میهن ما می‌گذارند مصون نخواهند بود.»

دستگیری فرمانده عملیات تروریستی در شهر چوائو

سربازان نیروهای مسلح بولیواری ونزوئلا پیش از این‌که «آنتونیو سکیا» فرمانده عملیات تروریستی را سوار بر خودرو کنند، به‌منظور رعایت مقررات ملی درخصوص مقابله با بیماری کووید-۱۹ بر دهانش ماسک می‌پوشانند.

گفتنی است، وزارت دفاع ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همه واحدهای مختلف ارتش در سراسر کشور به حالت آماده باش جنگی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی درآمده است. 

رئیس جمهور ونزوئلا همواره کلمبیا و آمریکا را به حمایت از گروههای شورشی و شبه نظامی برای بی ثبات سازی کشورش از طریق اقدامات خشونت آمیز متهم کرده است./1360/

منبع:مشرق

ارسال نظرات