۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۵۱۷۱۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

جهش در تولید تجهیزات پزشکی، امروز در کشور قابل مشاهده است

جهش در تولید تجهیزات پزشکی، امروز در کشور قابل مشاهده است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تا به امروز در زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه های درمانی تولیدات قابل توجهی داشته ایم که این امر جهش در تولید را نمایان می سازد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیران شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان اظهار کرد: اگر ارزش واقعی دستگاه های تولید ملی توسط مقامات دولتی دانسته شود باید میلیاردها تومان بهای آن را بپردازند.

وی ادامه داد: راه اندازی پروژه های ملی و به تولید رساندن آنها در ایران اقدامی پرچالش است چراکه در این راه باید موانع انسانی و اداری زیادی را کنار زد و همچنین لازم به ذکر است که برخی از افراد به صورت عمدی مشکلاتی را جلوی پای شرکت‌های ایرانی قرار می دهند که جای تاسف دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه نتیجه انجام فریضه های الهی باید در انسان ها به صورت معنوی ظاهر شود گفت: در روز قیامت جمعی وارد محشر می شوند که تمام فرایض دینی خود را به نحو احسن انجام می داده‌اند اما خداوند آنان را جهنمی می کند دلیل این امر آن است که این جمع برای مال دنیا به دنبال حرام رفتند و عبادت آنها هیچ اثر وجودی در ایشان نداشته است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نباید برخی از افرادی که در حال حاضر در جایگاه مدیریتی قرار دارند و گاهاً اشتباهاتی از آنان سر می‌زند را الگوی مردم بدانیم چرا که آنها در ظاهر الگو معرفی می شوند و این مردم هستند که باید الگوی خود را به درستی انتخاب کنند.

وی در خصوص نقش خانواده در تربیت فرزندان و تحویل آنان به اجتماع گفت: خانواده در تربیت فرزندان نقش بسیار حائز اهمیتی دارد اگر فرزندان در اجتماع به کارهای حسنه و نیک مشغول شوند قطعاً این عمل را در خانواده خود آموخته اند و باید شکرگزار خانواده خود باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: ما در ایران اسلامی استعداد های زیادی داریم که گاهاً نادیده گرفته می شوند و یا بعضاً این افراد از استعدادهای خود به درستی استفاده نمی کنند در یک جامعه اسلامی اگر فردی به درستی از استعداد خود استفاده کند و منافع ملت و کشورش را در نظر بگیرد خداوند او را بزرگ می‌دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه ملت و مسئولین از کرونا درس‌های زیادی آموختند، گفت: در مسئله کرونا مردم تقلید کردن را به خوبی آموخته اند چرا که مشاهده کردند حتی مراجع تقلید هم از رهنمودهای پزشکان استفاده می‌کنند تا دچار بیماری نشوند.

وی انجام برخی از رویکردها را توسط مسئولین اشتباه دانست و اظهار کرد: گاهی اوقات انجام برخی از رویکرد ها در کشور اشتباه است که برای حل این موضوع در مرحله نخست اشتباه بودن این رویکرد ها باید توسط متولیان امور پذیرفته شود همچنین باید گوشزد کرد که وظیفه دولت دخالت در امور نیست بلکه نظارت بر امور است تا آحاد مردم کشور از بند مشکلات رهایی یابند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: تا به امروز در این زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تولیدات قابل توجهی در زمینه های درمانی داشته ایم که این امر تا حدودی جهشی در تولید را نمایان می‌سازد که در همین خصوص باید این جهش در تولیدات پزشکی را پابرجا نگه داریم.

در ادامه فرید نجات بخش مدیر عامل شرکت بهیار صنعت سپاهان اظهار کرد: شرکت بهیار صنعت سپاهان در سال ۷۸ با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی کشور در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی اقدام به ساخت این تجهیزات نمود و در طول ۱۵ سال آهسته و پیوسته محصولات خود را در حوزه تجهیزات پزشکی به تکامل رساند.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور این مجموعه در مدت ۸ ماه اقدام به ساخت دستگاهی کرد که به وسیله اشعه های خاصی به بازرسی کانتینر ها می پرداخت، و در این خصوص گفتنی است که در دنیا تنها ۴ کمپانی تکنولوژی ساخت این دستگاه را دارا هستند.

مدیر عامل شرکت بهیار صنعت سپاهان در خصوص سنگ انداز های دولتی و غیر دولتی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما بی اعتمادی های زیادی از سوی دولت و مسئولین نسبت به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد که این بی اعتمادی سنگ اندازی های آنان را در پی داشته است.

نجات بخش با اشاره به رویکرد مجموعه بهیار صنعت برای مبارزه با کرونا عنوان کرد: پس از ورود کرونا در کشور نیاز مردم و بیمارستانها به ماسک های یکبار مصرف و N95 افزایش یافت که در همین خصوص مجموعه بهیار صنعت سپاهان به میدان آمد و تکنولوژی دستگاه تولید این نوع ماسک ها را بومی سازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید ماسک و رساندنشان به مردم یک وظیفه اجتماعی است چرا که جدای از نیاز جسمی به ماسک، نیاز روانی مردم به ماسک در جامعه بیشتر نمایان بود و خرسندیم که در حال حاضر مردم از نظر روانی شرایط مساعد تری را دارا هستند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات