۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۵۱۷۸۲

کرونا و خانه نشینی به ما فرصتی برای بندگی بیشتر می‌دهد

کرونا و خانه نشینی به ما فرصتی برای بندگی بیشتر می‌دهد
میرباقری گفت: خانه نشینی مردم به دلیل شیوع کرونا، فرصت خوبی است تا ثانیه‌های بیشتری را برای خدا بندگی کنیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، سید محسن میرباقری کارشناس مذهبی و پژوهشگر امور دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار ما ، در خصوص ارزش معنوی ثانیه‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماهی پربرکت است که در آن درهای رحمت و مغفرت الهی به روی مردم باز است. در این ماه باید به فقرا و مساکین صدقه داد، صله رحم کرد، زبان را حفظ کرد مخصوصاً از غیبت، بر یتیمان لطف کرد، در زمان نماز دست به آسمان بلند و با استغفار خود را از گناه آزاد کرد. این ماه ماهی است که با سجده های طولانی بار گناهانمان را می توانیم سبک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خانه نشینی مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: امسال در وضعیت ویژه‌ای قرار گرفته ایم و متاسفانه مراسم مذهبی در مساجد و هیئت‌ها برقرار نمی‌شود، ولی ماه رمضان فرصت خوبی است که  این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. هرچند اسلام بر انجام علنی عبادات و کارهای دینی تاکید دارد؛ اما این اصل غیر قابل تغییر نیست. انجام علنی واجبات دو ویژگی دارد؛ اول اینکه وقتی واجبات علنی انجام می‌شود، حکم خدا ظهور پیدا می‌کند و برای تجلی اسلام و احکام الهی خوب است. از طرف دیگر انسان به بی دینی متهم نمی‌شود. چون مردم می‌بینند که آن فرد نماز خوانده و روزه می‌گیرد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه فضای رسانه تا حدودی حضور در هیئت‌ها یا مجالس دینی را فراهم کرده، اظهار کرد: در این ایام می‌توان برای انجام مستحبات، همراه با برنامه های رادیو و تلویزیون مقدمات را با هدف خلوت شبانه فراهم کرد و دعا‌های ماه رمضان را خواند و در آنها تدبر کرد.

میرباقری عنوان کرد: خوب است دعای افتتاح را در شب‌های ماه مبارک رمضان بخوانیم و در آن تامل کنیم. با توجه به این فرصت خانه نشینی یک ختم قرآن هم می توان داشت. آ«چه در ماه رمضان بیش از پیش اهمیت دارد، لزوم خدامحور بودن اعمال انسان است. همچنان که امام رضا (ع) فرمودند «خدامحور باش و در ظاهر و باطن کار‌های خود بر او توکل کن». این مفهوم در سومین آیه از سوره طلاق هم آمده است که هر کس به خدا اعتماد کند، خدا برای او کافی است./1360/

ارسال نظرات