۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۵۱۸۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

همدلی مؤمنانه تفاوت جامعه دینی و غربی را آشکار کرد

همدلی مؤمنانه تفاوت جامعه دینی و غربی را آشکار کرد
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان همدلی مؤمنان با تأسی از سیره امام حسن مجتبی(ع) را آشکار کننده تفاوت جامعه دینی و غربی دانست.

حجت الاسلام والمسلیمن حسین جوشقانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت امام حسن(ع) بذل و بخشش را از مهم ترین ویژگی های امام حسن(ع) دانست و گفت: همه ائمه معصوم(ع) در بذل و بخشش زبان زد هستند اما امام حسن(ع) مفسر این ویژگی است چنانچه امام علی(ع) مفسر بلاغت و امام حسین(ع) مفسر ایثار و آزادگی است.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با تصریح بر این که امام حسن(ع) الگویی تمام عیار در بذل و بخشش است، اظهار کرد: امام حسن(ع) در چندین نوبت اموال خود را با فقرا تقسیم می کند و در برخی موارد حتی تمام اموال خود را انفاق کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروزی باید امام حسن(ع) را الگوی خود قرار دهیم و نسبت به اطرافیان خود بی تفاوت نباشیم؛ این که در روایت گفته می شود«مؤمن کسی است که همسایگان از زبان و دست او در امان باشند» در امان بودن فقط به آزار نرساندن نیست بلکه باید نیازهای همسایه را نیز بر طرف کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی(ره) می فرمایند« گمان نکنم در میان عبادات، عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین باشد»؛ مستضعفان ولی نعمت ما هستند زیرا به واسطه مستضعفان، خداوند بلاها را از ما دور می سازد.

وی ادامه داد: امروزه باید با تأسی از امام حسن(ع) برای دستگیری از محرومین قدم برداریم تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه همدلی مؤمنانه و مواسات را تحقق بخشیم و هرکس به اندازه توان خود به دیگران کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان با بیان این که مردم ایران در همدلی مؤمنانه بسیار درخشیدند، افزود: این حرکت مردم تفاوت جامعه غربی و دین را به صورت کامل آشکار کرد زیرا در غرب قفسه های فروشگاه ها را خالی کردند اما در ایران هر فردی به اندازه توان خود اموالش را می بخشد و افراد فراوانی را می شناسیم که غذای اندک خود را نیز با دیگران شریک می شوند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسنی باشید
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ميلاد قدسی سبط اکبر قدیس ولایت امام مجتبی علیه آلاف التحیة والثناء ،شافع يوم الجزاء و كريم أل الله را به حضرتتان تبريك مي گویم .
و بر این تبریک از محضرقدسی كريم اهل البيت، رجاء کرامت
دارم .
0
0