۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۵۱۸۴۹
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

بسیاری از اختلافات در جامعه و خانواده به خاطر دوری از معارف اسلامی است

بسیاری از اختلافات در جامعه و خانواده به خاطر دوری از معارف اسلامی است
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه بسیاری از اختلافات در جامعه و خانواده ناشی از دوری از معارف اسلامی است، گفت: افراد خانواده باید زمینه صلح و سازش با یکدیگر را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محامی در سلسله جلسات معرفتی ماه مبارک رمضان در ادامه موضوع خانواده معنوی، مسأله حاکمیت فضای صمیمیت و دوستی در خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: افراد خانواده باید با همدیگر صمیمی باشند و اجازه ندهند فضای قهر و کینه میان آنها حکم فرمایی کند.

وی ادامه داد: رعایت حقوق همدیگر یکی از ویژگی هایی است که کمک می کند فضای صمیمیت در خانواده حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: اگر زن و شوهر، والدین و فرزندان و خواهران و برادران در خانواده حقوق یکدیگر را رعایت کنند بدون شک هیچگاه شاهد تنش در میان آنها نخواهیم بود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه افراد خانواده باید زمینه صلح و سازش و دوستی با یکدیگر را فراهم سازند، ابراز کرد: نگاه محبت آمیز به پدر و مادر، همسر و فرزندان فضای دوستی و صمیمیت را در خانواده و حتی جامعه تحکیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید اسلام مسأله حسن ظن به دیگران است، گفت: ما باید از بدگمانی نسبت به اعمال دیگران به شدت پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تاکید بر اینکه اسلام حاکمیت فضای صمیمیت و صلح و سازش در جامعه اسلامی را بسیار با اهمیت دانسته است، افزود: متاسفانه امروز شاهد درگیری ها و بد اخلاقی ها و قهرها و جدایی ها و خشونت ها میان برخی خانواده ها هستیم و باید گفت که همه این موارد بخاطر دوری از احکام و معارف اسلامی است./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات