۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۵۱۸۵۸

مرکز تخصصی مهدویت در سطح سه دانش پژوه می پذیرد

مرکز تخصصی مهدویت در سطح سه دانش پژوه می پذیرد
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی از پذیرش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه در سطح سه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر پذیرش مرکز تخصصی مهدویت در سطح سه اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه باید با براساس نیازهای زمان تلاش کنند و آنها را پاسخ دهند که در این زمینه مراکز تخصصی فراوانی در حوزه علمیه فعال هستند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در زمینه مهدویت که موضوعی جهانی است به دلیل کم کاری هر روز با آسیبی مواجه هستیم، بنابراین برای برخی طلاب واجب کفایی و برای برخی عینی است که برای ورود به این رشته خود را آماده سازند.

وی در ادامه به شرایط نام نویسی در سطح سه مرکز تخصصی مهدویت اشاره کرد و گفت: حداکثر سن 38 سال، اتمام سطح دو تا شروع نیم سال دوم سال تحصیلی 400-1399، کسب امتیاز لازم در محاسبه نمرات دروس سطوح قبلی و موفقیت در مصاحبه علمی، تعهد به رعایت مقررات آموزشی و انضباطی از جمله شرایط نام نویسی به شمار می روند.

حجت الاسلام  والمسلمین کلباسی در زمینه مزایا و امتیازات تحصیل در مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: اعطای مدرک تخصصی رسمی سطح سه از حوزه علمیه، اولویت در ثبت نام سطح چهار مهدویت، معرفی به مراکز علمی، اعزام به همایش های مهدوی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، امکان تحصیل در مقاطع بالاتر، تدریس در آموزش های کوتاه مدت و تربیت مربی معارف مهدویت، معافیت از برخی دروس عمومی حوزه علمیه و اعطای تسهیلات از مزایای تحصیل در مرکز تخصصی مهدویت است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن و تفسیر در حد پایه7، 8، 9، فقه و اصول در حد پایه نهم، تاریخ در حد سیره پیشوایان، تلخیص الهیات آیت الله سبحانی، بدایه المعارف آیت الله خرازی (جلد 2، الفصل الثالث، از ابتدا تا ص185) دادگستر جهان آیت الله امینی، جلد اول نگین آفرینش از مواد مصاحبه علمی سطح سه مرکز تخصصی مهدویت به شمار می روند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت درباره زمان و شیوه نام نویسی در سطح سه مرکز تخصصی مهدویت گفت: طلاب دارای شرایط می توانند جهت نام نویسی تا 25 خردادماه به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی http://www.howzeh-qom.ir/ مراجعه کنند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات