۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۵۱۹۲۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تلاش شود به طرق مختلف یوم الله روز قدس گرامی داشته شود

تلاش شود به طرق مختلف یوم الله روز قدس گرامی داشته شود
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: روز قدس در جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است، باید تلاش شود به طرق گوناگون با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی یوم الله روز قدس گرامی داشته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت روز قدس و حماسه سوم خرداد استان اصفهان اظهار کرد: نباید به سبب شیوع کرونا در کشور برنامه های دینی مردم مانند مراسم احیا و شب های قدر را تعطیل کنیم.

وی افزود: اگر دستورالعمل های لازم را در خصوص برپایی مراسم های مذهبی رعایت کنیم می توانیم شاهد برگزاری اینگونه مراسم‌ها در برخی از امکان بزرگ و روباز با رعایت فاصله و دستورالعمل های بهداشتی در کشور باشیم و از بار معنوی این جلسات بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم برگزاری راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: در ارتباط با روز قدس معتقد هستم با توجه به شرایط حال حاضر کشور و محدودیت در برگزاری راهپیمایی، این روز فرصت مناسبی برای تبیین جریان قدس خواهد بود چرا که بسیاری از افراد به درستی دلیل این راهپیمایی و این نام گذاری را نمی دانند.

آیت الله طباطبایی نژاد بابیان راهکارهایی برای ارزش نهادن به روز قدس گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید به اجرای برنامه هایی در رسانه ملی بپردازد که نمایانگر اهمیت روز قدس و چرایی برگزاری راهپیمایی در این روز مهم است.

وی با بیان اینکه تعبیر امام خمینی (ره) از اسرائیل به عنوان سرطان، یک تعبیر بسیار پخته‌ای بود تاکید کرد: به طور کلی معنا و مفهوم کلمه سرطان در زبان عربی به معنای خرچنگ است و اگر به نوع حرکت کردن خرچنگ ها دقت کنیم می توانیم شباهت آنان به اسرائیل را دریابیم چراکه اسرائیل خبیث و جنایتکار در هر شرایطی می خواهد مانند خرچنگ راه بیفتد و هر جایی را که توانست به سلطه خود در آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خصوص چگونگی برگزاری راهپیمایی روز قدس در اصفهان عنوان کرد: در کنار برنامه های جانبی و فرهنگی به جای برنامه ریزی برای رژه خودروها در روز قدس اگر در رسانه های جمعی عنوان شود که این راهپیمایی با حضور گروه های موتور سوار و دوچرخه سوار در یکی از خیابان ها و میدا‌ن های کم تردد شهر برگزار می‌شود، بار مثبتی خواهد داشت که در این خصوص صدا و سیما و رسانه های جمعی دیگر به خوبی می‌توانند به پوشش این مراسم بپردازند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: روز قدس از زمان نامگذاری، در جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است چرا که خداوند متعال و پیشوایان دینی، همواره مسلمانان را به مقابله با ظلم و ستم توصیه کرده‌اند و به همین جهت باید تلاش شود با توجه به شرایط بیماری، به طرق گوناگون با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی یوم الله روز قدس گرامی داشته شود.

همچنین محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه این جلسه گفت: اگر با شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در کشور ایجاد شده است به دنبال آن فرصت ها و تحولاتی هم ایجاد شده که می تواند در پیشرفت امور یاریمان کند.

وی ادامه داد: در هفته های آتی ایام لیالی قدر و همچنین روز جهانی قدس را پیش رو خواهیم داشت که از ابتدای ماه رمضان فضای رسانه‌ای دشمنان نظام به گونه‌ای بود که از ارزش‌ های این روزهای عزیز بکاهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در خصوص چگونگی برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: جلسات متعددی با دستگاه ها و سازمان های اجرایی مختلف برگزار شد که راهپیمایی روز جهانی قدس را چگونه برگزار کنیم تا مصداق اشدا علی الکفار نمایان شود.

احمدی در این باره افزود: سیاستی در برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس اتخاذ شده است  که در شهرستان هایی که وضعیت سفید در آنها اعلام شده برگزاری راهپیمایی در آن شهرها بلامانع خواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از محورهایی که پتانسیل زیادی برای تبیین اهداف روز قدس را دارد فضای مجازی و استفاده از جوانان است که در این خصوص اقشار مختلف مردم در فضای مجازی در نظر گرفته شده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان گفت:  نکته‌ای که سعی داریم در دستور کار قرار دهیم این است که در محل هایی که راهپیمایی برگزار نمی شود فعالیت های محل محوری انجام بدهیم تا اهالی هر محله بیش از پیش با اهداف روز جهانی قدس آشنا شوند.

در ادامه سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه) در رابطه با روز قدس اظهار کرد: روز قدس روزی است که می توان از آن به عنوان مبنای استکبارستیزی و مقابله با رژیم نژادپرست صهیونیستی یاد کرد.

وی ادامه داد: با فرمان حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس نامگذاری شد تا در این روز مردم انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام کنند و با این دستور امام خمینی(ره) هرساله تمامی مردم دنیا چشم به حرکت ملت ایران در روز قدس دوخته‌اند.

وضعیت اصفهان در دو هفته آینده سفید نخواهد بود

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) عنوان کرد: اخبار و وقایعی که در حال رخ دادن است نشان می دهد که وضعیت اصفهان در دو هفته آینده سفید نخواهد بود و لذا از همین امروز برای شهر اصفهان برنامه ریزی های خاصی برای روز قدس در حال شکل گیری است.

سردار فدا با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای تبیین اهداف روز قدس استفاده کنیم، گفت: می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها مسابقات فرهنگی را برگزار کنیم که برای رده های سنی متفاوت جذابیت های مخصوص به خود را دارا باشد.

وی با اشاره به تقارن روز قدس و روز آزادسازی خرمشهر گفت: تقارن این دو روز با یکدیگر برای اهالی اصفهان یک ویژگی خاص و منحصر به فرد دارد چراکه با یاری خدا و همت دو لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) و همچنین لشکر ۸ نجف اشرف آزادسازی خرمشهر محقق شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) در پایان از نحوه چگونگی اجرای راهپیمایی روز قدس خبرداد و خاطرنشان کرد: در روز قدس رژه نیروهای موتوری و خودرویی را خواهیم داشت که با نوشته ها و پلاکاردهایی که بر روی آنها نصب می شوند، انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام خواهند کرد که در این خصوص از صدا و سیما انتظار می‌رود پوشش خبری مناسبی را به جهانیان مخابره کند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات