۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۵۲۰۴۱
مدیر حوزه علمیه استان سمنان:

روزه داری و اعمال وادعیه رمضان مسیر نورانی جاری شدن برکات در زندگی است

روزه داری و اعمال وادعیه رمضان مسیر نورانی جاری شدن برکات در زندگی است
مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه اغلب ما به برکات ماه میهمانی خدا واقف نیستیم، گفت: روزه داری و اعمال وادعیه رمضان مسیر نورانی جاری شدن برکات در زندگی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، با تبریک ماه میهمانی خدا و ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ضمن بیان اینکه رمضان را باید ماهی متفاوت از سایر ایام سال و گنجینه‌ای از کرامت و رحمت و مغفرت نامید، به روایت شریفی از رسول گرامی اسلام پرداخت که می‌فرماید: " لَوْ یَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِی رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ یَکُونَ رَمَضَانُ السَّنَة " اگر بنده "خدا" مى‏ دانست که در ماه رمضان چیست (چه برکتى وجود دارد) دوست مى ‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه این روایت به ما می‌آموزد که ارزش ماه مبارک رمضان بالاتر و والاتر از دیگر ماه‌ها است، افزود: به ظاهر اینگونه است که مسلمین در ماه مبارک رمضان دچار محدودیت‌هایی در خوردن و آشامیدن و برخی دیگر از امور جایز در دیگر ایام، آن هم در بازه زمانی نسبتاَ طولانی می‌شوند، حال آنکه در واقع این به ظاهر محدودیت‌ها همچون روزه داری، مسیر نورانی جاری شدن برکات در زندگی ما است که اغلب به ارزش آن واقف نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه اگر به برکات ماه میهمانی خدا واقف بودیم و آن بی شمار حسنات درک می‌کردیم، از خداوند متعال می‌خواستیم که تمام ماه‌های سال رمضان باشد، اضافه کرد: البته امسال ماه رمضان متفاوتی را می‌گذرانیم و متأسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اجتماعات و محافل معنوی که به آن‌ها عشق می‌ورزیم برگزار نمی‌گردد، اما نور معنویت در دل عاشقان اهل بیت (ع) فروزان‌تر از همیشه است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: نماز‌های جماعت اول وقت، جلسات جزء خوانی قرآن، سخنرانی‌ها و منابر وعاظ و علما و از همه مهمتر مراسم‌های پرنور لیالی قدر و قرآن سرگرفتن در آن جمع‌های زیبا و دوست داشتنی را احتمالاً نداریم، اما امکان اقامه نماز اول وقت برای ما وجود دارد، بکوشیم در همه ایام به ویژه در ماه مبارک رمضان، فیض نماز اول وقت را از دست ندهیم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان باردیگر ضرورت غنیمت شمردن فرصت ناب شهرالله الاکبر را یادآورشد و افزود: درست است که به ضرورت حفظ سلامت جامعه از برنامه‌های عبادی و معنوی دسته جمعی فعلاً محرومیم، اما نباید تلاوت روزانه یک جزء قرآن کریم، نماز و ادعیه نورانی که وارد شده، انفاق و یتیم نوازی را از یاد ببریم تا ان شاالله به برکت این ماه سراسر فیض و رحمت، رضایت حضرت حق و سعادت دنیا و آخرت روزی ما شود. /۹۷۷//310/خ
جواد رمضانیان
ارسال نظرات