۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۲۱۳۵

تاکید امام جمعه تبریز بر جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی

تاکید امام جمعه تبریز بر جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جایگاه زکات در آموزه های دینی به عنوان بستر توزیع ثروت در جامعه، باید جمع آوری آن هدفمند باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا به‌ نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه در بخش زکات کارهای خوبی انجام گرفته است اظهار داشت: جذب حداکثری زکات‌های واجب و مستحبی در استان بسیار ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و افزود: شورای زکات شهرستان ها و بخش ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود هم تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری ها از اعضای شورای خواست: سهمیه صندوق ها و پایگاه ها برای جمع آوری زکات بررسی شود و همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی صندوق های جمع آوری در جاهای مشخص جانمایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: فراهم سازی اقدامات قانونی برای تامین امنیت عاملین صندوق ها، محور قرار دادن مصلی ها برای جمع آوری زکات، ارائه کارنامه زکات فطره سال 98 از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات افزود: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می شود.

گفتنی است در این جلسه آقایان محمدزاده دبیر شورای زکات استان، صفری دبیر کمیته تبلیغات و کلامی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از اقدامات خود برای ترویج فریضه زکات گزارش ارائه دادند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات