۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۲۱۳۷
نماینده ولی فقیه در خوزستان مطرح کرد؛

شناسایی نیازهای مردم از طریق مساجد و پایگاه های بسیج

شناسایی نیازهای مردم از طریق مساجد و پایگاه های بسیج
امام جمعه اهواز با اشاره شناسایی نیازهای مردم از طریق مساجد و پایگاه های بسیج، گفت: ۲۵۰ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه در میان نیازمندان استان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شنبه شب در مرحله سوم رزمایش "مواسات و کمک مومنانه" اظهار داشت: همزمان با فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر همدلی مؤمنانه در نیمه شعبان، در ایران اسلامی شاهد شور بسیار انقلابی و مومنانه هستیم.

وی به حضور مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف از انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: قبل از نیمه شعبان و فرمان رهبرمعظم انقلاب مردم کمک داشتند اما بعد از فرمان معظم له، شور جدیدی در بین امت اسلامی و نهادهای حاکمیتی ایجاد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به قرارگاه کمک‌رسانی دوران سیل و فعال‌سازی مجدد آن باتوجه به شیوع ویروس کرونا اشاره و افزود: در این قرارگاه نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت نیز تقویت داده شدند و در ذیل این قرارگاه، مرحله سوم توزیع اقلامی غذایی صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به آسیب برخی از مردم براثر شیوع ویروس کرونا اشاره و ادامه داد: بنا نیست که تنها بسته‌های غذایی توزیع شود بلکه به دنبال رفع تمام نیاز نیازمندان هستیم و در موضوع‌های گوناگون خیرین و مردم بزرگوار خوزستان پای کار آماده‌اند تا کمکی به نیازمندان داشته باشند.

امام جمعه اهواز به آغاز سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اشاره و خاطرنشان کرد: بنابر تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده، بناست ۲۵۰ هزار بسته غذایی بین مردم توزیع شود که در حال حاضر شاهد توزیع سومین مرحله آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درخصوص تمهیدات مختلف برای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، عنوان کرد: در مرحله نخست نیازمندان شناسایی شده‌اند، برای جلوگیری از موازی‌کاری در هر شهرستان قرارگاهی تشکیل شده تا به صورت واحد توزیع اقلام صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه نیاز نیازمندان تنها در بسته‌های غذایی خلاصه نمی‌شود، تأکید کرد: از طریق مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در کل استان خوزستان شناسایی لازم صورت گرفته تا افراد با معضلاتی نظیر اجاره خانه عقب مانده، وسایل خانگی آسیب دیده تعمیر و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه افرادی باوجود نیازمندان برای ادای تکلیف در همدلی مؤمنانه نسبت به فرمان رهبرمعظم انقلاب، پای کار آمدند، اظهار داشت: امت اسلامی ایران همچون اهل بیت(ع) از خودگذشتگی کرده و به کمک دیگران آمد‌ند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه اقدامات و کمک‌رسانی‌ها به اقشار مختلف از طریق نرم‌افزار طراحی شده، ساماندهی شده است، بیان داشت: این کمک‌رسانی‌ها اختصاص به ایام فعلی ندارد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در شرایط بعدی، کمک‌رسانی‌ها ادامه پیدا کند و تا زمانی که نیاز مردم است، همدلی مؤمنانه نیز وجود خواهد داشت./۹۴۵۶/پ310/ب1

حاتم شرفی
ارسال نظرات