۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۲۱۱

ادامه عصبانیت صهیونیست‌ها از ماهواره نور؛ تحریمها باید بیشتر شوند

ادامه عصبانیت صهیونیست‌ها از ماهواره نور؛ تحریمها باید بیشتر شوند
عصبانیت صهیونیستها از گام فضایی جدید ایران فروکش نکرده به طوریکه نماینده این رژیم در سازمان ملل بر تداوم فشارها و تحریمها به ویژه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، در حالیکه چند هفته‌ای است از ارسال موفق ماهواره نور-1 ایران به مدار زمین نمی‌گذرد اما عصبانیت صهیونیستها فروکش نکرده است به طوری که نماینده این رژیم در سازمان ملل در این زمینه نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «دنی دانون» نماینده اسرائیل در سازمان ملل روز جمعه نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت اقدام اخیر ایران ارسال کرده است. دانون در این نامه با اتهام زنیهای تکراری مدعی ارسال تجهیزات نظامی از سوی ایران به لبنان شده است.

این دیپلمات صهیونیستی که همگام با سران دیگر این رژیم و آمریکا نگران خاتمه تحریم تسلیحاتی ایران تا چندی دیگر است با اتهام زنی پرتاب ماهواره نور را اقدامی نظامی خواند و خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

وی در این نامه به صراحت به تداوم فشارها و لزوم استمرار تحریمها اشاره کرده است.

صبح چهارشنبه سوم اردیبهشت نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه، ضمن تبریک این دستاورد، آن را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند. سردار «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم دستیابی به فضا را نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: باید جایگاه خود را در فضا پیدا کنیم.

قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین با واکنش‌های زیادی در میان مقامات و رسانه‌های خارجی همراه بود. آمریکا و کشورهای اروپایی کوشیدند با فضاسازی و ایجاد هیاهو از اهمیت این دستاورد بکاهند و در عین حال آن را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای جهان جلوه دهند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات