۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۵۲۳۹۰
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

کوتاهی مسؤولان در تدبیر کردن برای بازگشایی مساجد

کوتاهی مسؤولان در تدبیر کردن برای بازگشایی مساجد
نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه نگاه مسؤولان در بازگشایی اماکن مختلف با تدابیر بهداشتی منحصر در امور دنیوی بوده است، گفت: مسؤولان انقیاد جدی در بازگشایی مساجد ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز، با اشاره به اهمیت همت در موفقیت‌های زندگی انسان، گفت: هرکسی به هر اندازه همت کرده است به همان اندازه به نتیجه رسیده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، اظهار کرد: در استفاده از این شب‌های گرانبها باید همت ویژه داشته باشیم تا بتوانیم نهایت استفاده را از این شب‌ها ببریم و از خداوند بخواهیم که آنچه به صالحان و در رأس آن حجت‌های الهی عطا می‌کند به ما هم عطا کند و باید در این خصوص همت واقعی و تلاش جدی داشته باشیم تا خداوند به ما عطا کند.

نهایت دیدگاه افراد بی‌دین منحصر در دنیا است

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه برای به دست آوردن توفیقات الهی نیازمند همت هستیم، خاطرنشان کرد: نهایت درک بعضی تنها زندگانی دنیا است و بیش از این چیزی را نمی‌فهمند، نهایت بلوغ علمی و فکری برخی افراد زندگی دنیا است و چیزی جز حیات دنیا در دیدگاه آنها جای ندارد، کسانی که دین ندارند چنین نگاهی دارند.

وی توجه نداشتن به آخرت و مسائل آخرتی را از مشکلات اساسی دیدگاه‌های غرب عنوان کرد و گفت: در همین دیدگاه‌های دنیایی هم ایرادات بسیاری دارند. در کشور ما نیز افرادی هستند که صرفا راجع به دنیا و مسائل دنیایی صحبت می‌کنند و حرف زدن از دنیا کاشف از عمق درک افراد است و نشان می‌دهد که نهایت دیدگاه یک نفر چقدر است.

انتقاد از تعلل مسؤولان در اخذ تدابیر بازگشایی مساجد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسؤولان دستورالعمل‌های لازم برای رعایت بهداشت در عین فعالیت صنوف و بخش‌های مختلف کشور صادر کرده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه برنامه ای در این خصوص برای مساجد از سوی مسؤولان تنظیم نشد و خاطره تلخی در ذهن مردم ایجاد کرد و سابقه‌ زشتی در این خصوص به جا ماند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: انتظار می‌رفت در ماه مبارک رمضان که بهار فعالیت مساجد است تدابیر لازم در نظر گرفته می‌شد اما انگار متولی در این خصوص وجود نداشته است، می‌شد نمازهای جمعه یا فعالیت‌های مساجد را با در نظر گرفتن نکاتی برگزار کرد. این موضوع برعهده وزارت بهداشت بوده است که این کار را انجام نداده است، در این خصوص ایراد به دانشگاه وارد است که نسبت به دین بی توجه و با بی نظمی و تفکرات منحصر در فهم دنیا در زمینه فعالیت مساجد و برگزاری نمازهای جمعه اقدام کردند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه افراد تنها دیدگاه دنیایی داشته باشند نشان دهنده ضعف در بلوغ فکری و علمی آنها است، مسؤولانی که جلسات متعددی داشتند در خصوص پیشگیری‌های بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی نهایت دیدگاهشان مسائل دنیایی بوده است، دین مخالف دنیا نیست بلکه مخالف این است که تفکر انسان تنها منحصر در حیات دنیا باقی بماند.

وی در ادامه با اشاره به تعلل مسؤولان در برنامه ریزی برای مساجد و مراسمات دینی، اظهار کرد: علیرغم اینکه ماه مبراک رمضان آغاز شده است هنوز برنامه مدونی از سوی مسؤولان و وزارت بهداشت ابلاغ نشده است و در نهایت نیز رهبر معظم انقلاب دستور دادند که مسؤولان در این خصوص برنامه ریزی کنند.

مردم برای مراسم شب‌های قدر سرگردان هستند

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در تربیت فردی نیز نباید دیدگاه انسان منحصر در مسائل دنیایی باشد، تصریح کرد: کسی که تنها حیات دنیا را اراده می‌کند در تصمیم گیری‌هایی که می‌کند مقصر است. خداوند ما را ببخشد و ما را به خاطر کم کاری‌هایی که کرده‌ایم مؤاخذه نکند، اینکه در خصوص بازگشایی مساجد اقدام نکردیم این است که مسؤولیت بازگشایی مساجد در اختیار وزارت بهداشت و دانشگاه بوده است، ما پیش از ماه مبارک رمضان منتظر تصمیم گیری درخصوص بازگشایی مساجد بودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری از سرعت کم مسؤولان در تصمیم گیری و عدم انقیاد به بازگشایی مساجد و برپایی مراسمات دینی، انتقاد کرد و گفت: هنوز مردم برای مراسمات شب‌های قدر سرگردان هستند، نباید نگاه ما منحصر در دنیا باشد، حتی اینکه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها بر مباحث اقتصادی تأکید دارند براین اساس است که مباحث اقتصادی را مقدم بر مباحث دینی می‌دانند چرا که اگر فقر و مشکلات اقتصادی باشد مشکلات معنوی و دینی به دنبال آن خواهد بود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات