۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۵۲۳۹۳

محل‌های برگزاری مراسم شب های قدر در مشهد

محل‌های برگزاری مراسم شب های قدر در مشهد
مراسم شب‌های قدر در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در خراسان رضوی چند طرح پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی ستاد کرونای استان و دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیروی انتظامی طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر شد در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد و در فضای باز مراسم معنوی شب‌های قدر و احیا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

حجت الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: ساعت برگزاری این مراسم از ساعت ۲۱.۳۰دقیقه تا ۳۰دقیقه بامداد است و افرادی که تمایل به حضور در این مراسم را داشته باشند باید با وسیله نقلیه شخصی، ماسک و دستکش و همراه داشتن کتاب ادعیه، زیرانداز و آب معدنی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به طول ۱.۵متر از هر فرد در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در شب ۱۹ماه مبارک رمضان، برگزاری این مراسم در شب‌های ۲۱و ۲۳نیز تداوم خواهد داشت، افزود: مراسم شب‌های قدر در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

لیست این ۲۵ نقطه در سطح شهر مشهد بشرح زیر است:

بلوار بعثت حدفاصل تقاطع رضا تا ملاصدرا، میدان جانباز روبروی بانک صادرات، سه راه کاشانی و کوچه نور، پارکینگ پارک حجاب و پیاده رو مربوطه، خیابان مطهری شمالی ۴۶، بلوار توس توس۸۳، میدان راه آهن، خواجه ربیع پارکینگ آرامستان خواجه ربیع، بلوار شهید صدوقی کوچه جنب مسجد بلال،  بلوار ابوریحان حدفاصل ۲۰متری طلاب و ۳۰متری طلاب، طبرسی شمالی ۴۶ جنب ایستگاه مترو، مهرآباد مجتمع مهدیه، بلوار مصلی از تقاطع چمن تا بلوار ۲۲بهمن، بلوار میامی عباس آباد ۷، شهرک طرق جنب سالن ورزشی، انتهای خیابان فدائیان اسلام تا بلوار چمن، خیابان صاحب الزمان حدفاصل صاحب الزمان ۱۶تا۲۴، بلوار نامجو نامجو۲، پیروزی ۴۵ حدفاصل هنرستان و هفت تیر، بلوار پیروزی خیابان دعبل خزایی، بلوار پیروزی اول پایداری فضای بیرونی مسجد موسی بن جعفر(ع)، خیابان دکتر حسابی فضای بیرونی مسجد امام محمد باقر(ع)، قاسم آباد خیابان استاد یوسفی مقابل دانشگاه آزاد، میدان مادر پارکینگ سینما سیمرغ، بلوار امامت حدفاصل چهار راه ۳۸متری آزادشهر تا بلوار وکیل آباد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از طرفی بنا شد هیات مذهبی برنامه‌های مختلفی با محوریت شب‌های قدر به منظور پوشش در فضای مجازی تهیه و در شبکه‌های اجتماعی نشر دهند.

وی ادامه داد: در طرح دیگری نیز پویش هرخانه یک هیئت و هرخانه یک مسجد نیز راه اندازی شده است تا مردم در منزل و در کنار اعضای خانواده به احیا و شب زنده داری شب‌های قدر و عزاداری و توسل و دعا برای از بین رفتن ویروس کرونا در سطح جامعه بپردازند.

حجت الاسلام صاحبقرانی افزود: در سطح شهرستان‌ها و بویژه روستا‌ها هیات مذهبی نیز در محله‌های باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با تدبیر اقدامات ویژه، می‌توانند نسبت به برگزاری مراسم‌های شب قدر اقدام کنند و یا اینکه از طریق بلندگو‌های مساجد و حسینیه‌ها نسبت به بهره‌مند شدن مردم از شب‌های قدر برنامه ریزی کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات