۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۲۴۵۲
آیت الله مظاهری:

توسل به اهل بیت عامل پذیرش توبه است

توسل به اهل بیت عامل پذیرش توبه است
رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر جایگاه توسل به اهل بیت(ع) در پذیرش توبه، گفت: شب قدر فرصت خوبی برای توبه است و برای پذیرش توبه باید به اهل بیت(ع) متوسل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز با بیان اینکه باید پیرامون شب‌های قدر و شخصیت امام علی(ع) صحبت کرد تا به شناخت بهتر و درک معنوی بیشتری برسیم، گفت: انسان در این شب‌ها باید توبه کند و خداوند قبول کند، علامه طباطبایی می‌فرمودند در هر توبه عبد دو نکته از طرف خدا خواهد بود، یکی توفیق توبه به ما می‌دهد و دیگر اینکه توبه ما را قبول می‌کند.

توبه واقعی مورد پذیرش خدا واقع خواهد شد

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: توبه از گناه هرقدر آن گناه بزرگ باشد، اگر توبه جدی باشد مورد بخشش خدا قرار می‌گیرد، توبه اگر واقعی باشد گناه به هر بزرگی که باشد را مورد بخشش خداوند قرار خواهد داد، نماز به ما کمک می‌کند به گناه آلوده نشویم و مانع بزرگی در برابر ارتکاب به گناهان است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت واقعی بودن توبه و تکرار نکردن گناهی که از آن توبه کرده‌ایم، اظهار کرد: توبه یعنی شخص از گذشته خجالت زده باشد، پشیمان از گناه خود باشد و به صورت جدی به زیر پرچم خداوند برود، به این توبه می‌گویند و خداوند آن را خواهد پذیرفت.

وی توبه را موجب خشنودی خداوند دانست و خاطرنشان کرد: شب قدر بهترین فرصت برای توبه است، در این شب انسان می‌تواند زیر پرچم خدا بیاید و توبه واقعی بکند و مورد بخشش و مغفرت الهی واقع شود. اما باید دیگر گناهی که از آن توبه کرده است را تکرار نکند.

توسل عامل پذیرش توبه و مقبولی عبادات

حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر اهمیت توسل در انجام اعمال و عبادات و توبه کردن، تصریح کرد: حتی بهشت رفتن پیامبر بزرگی نظیر حضرت ابراهیم به واسطه توسل به امام حسین(ع) است، در خصوص اهمیت توسل روایات بسیاری وجود دارد، در زمان ما که واسه فیض امام زمان(عج) است باید به هنگام توبه و طلب مغفرت به ایشان متوسل شویم، شرمندگی در مقابل امام زمان(عج) به هنگام توبه کردن بسیار مؤثر و مهم است.

رییس حوزه علمیه اصفهان شفاعت امام زمان(عج) را عامل مقبولی توبه عنوان کرد و گفت: در روز قیامت تا زمانی که زیر پرچم امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نرویم به بهشت نخواهیم رفت، در دنیا نیز تا توسل به ایشان نباشد بنابر فرموده قرآن کریم حتی استغفار ما هم قبول نخواهد شد، اهمیت توسل به ائمه اطهار(ع) برای قبولی توبه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به جایگاه دعا در تمامی ادعیه و زیارات، اظهار کرد: در سرتاسر مفاتیح محدث قمی توسل به اهل بیت(ع) وجود دارد، توسل به ایشان نباشد هیچکسی به هیچ کجا نخواهد رسید، در شب های قدر این توسل بیشتر اهمیت پیدا می‌کند و باید بدانیم گره گشای همه مشکلات ما دعا کردن و توسل داشتن است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات