۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۵۲۳۸۵
آیت الله مظاهری مطرح کرد؛

تأکید ویژه قرآن کریم بر عفت زنان

تأکید ویژه قرآن کریم بر عفت زنان
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تأکید قرآن بر عفت زنان، گفت: قرآن کریم هیچ امری را به اندازه عفت زنان مفصل بیان نکرده و این نشان دهنده اهمیت موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز خود، با بیان اینکه اگر عفت را مجسم کنند یک خانم می‌شود و اگر غیرت را مجسم کنند یک جوانمرد می‌شود و ارزش این دو خیلی بالا است، گفت: قیمت و ارزش یک خانم به میزان عفت او است، اسلام می‌گوید ارزش زن به مهریه نیست بلکه به عفت او است.

اهمیت غیرت و عفت در جامعه

رییس حوزه علمیه اصفهان غیرت مرد را ملاک ارزش و قیمت مرد دانست و اظهار کرد: کسی که غیرت داشته باشد به اندازه دنیا ارزش دارد و کسی که بی تفاوت نسبت به ناموس خود باشد و غیرت نداشته باشد به اندازه خاک هم ارزش ندارد، متأسفانه این عفت و غیرت در جامعه ما ضربه خورده است و نسبت به آن بی توجهی شده است.

وی با اشاره به اهمیت عفت و غیرت در جامعه، خاطرنشان کرد: هرآنچه داشته باشیم از دنیا و آنچه در دنیا است اما عفت و غیرت در جامعه نباشد جبران این خسارت نخواهد شد، نمی‌دانیم در خصوص عفت و غیرت چه ضربه‌ای خورده‌ایم و باید متوجه این مشکل در کشور باشیم.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون عفت و غیرت، تصریح کرد: در قرآن راجع به هیچ امری اندازه عفت مفصل صحبت نشده است، حتی پیرامون نماز هم به این صورت در قرآن صحبت نشده است اما وقتی پای عفت خانم‌ها به میان می‌آید آیات فراوانی وجود دارد، نخستین نکته پاکی چشم است که می‌گوید مرد و زن نباید به نامحرم نگاه کنند و چشم نباید آلوده باشد.

نگاه آلوده بستر سازان گناهان بزرگ است

رییس حوزه علمیه اصفهان، آلودگی چشم را عامل بسیاری از گناهان توصیف کرد و گفت: نگاه آلوده منجر به بی عفتی و بی غیرتی خواهد شد، در روایات نیز بسیار از نگاه آلوده نهی شده است و به دلیل خطر نگاه آلوده نخستین چیزی که قرآن مطرح کرده است پرهیز از نگاه آلوده است.

وی صحبت کردن تحریک کننده با نامحرم را از دیگر گناهان بزرگ و دارای تبعات منفی برشمرد و تصریح کرد: شوخی با نامحرم و صحبت کردن با تحریک و جذابیت گناه است و زمینه ساز گناهان بزرگ دیگری خواهد شد، قرآن می‌فرماید باید مراقبت کنید صحبت کردن با نامحرم با عشوه و ناز نباشد و نباید کسی با نامحرم جوری صحبت کند که موجب جلب نظر نامحرم بکند.

حضرت آیت الله مظاهری جلب نظر همسر را دارای ثواب بسیار عنوان کرد و افزود: اما اگر کسی به دنبال جلب نظر نامحرم رفت و خواست مردم را به خودش توجه بدهد، به هرشکل که باشد گناه بزرگی است به اندازه‌ای که قرآن می‌فرماید چنین شخصی دیگر شیعه و مسلمان نیست بلکه یک انسان عصر جاهلیت است.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: انسان نباید اهل تبرج و جلب توجه نامحرم باشد، این کار گناه بزرگی است و این تبرج گاهی به زینت است و گناه بزرگی است، گاهی با پیدا بودن مو زنان و مناسب نبودن حجاب و پوشش است که گناه بزرگی دارد، خانم‌ها باید بسیار مراقب عفت و حجاب و پوشش خود باشند و در قرآن بر مسأله عفت بانوان بسیار تأکید شده است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات