۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۵۲۴۵۸
آیت الله مهدوی:

قرار گرفتن در مسیر اهل بیت نیازمند همت بلند است

قرار گرفتن در مسیر اهل بیت نیازمند همت بلند است
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به کمال رسیدن نیاز روحی انسان است که التزام عملی به احکام الهی یکی از راه‌های به کمال رسیدن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه بنابر روایات در شب نوزدهم مقدرات انسان معین خواهد شد، گفت: کسی که همت داشته باشد با برنامه ریزی و تلاش سعی می‌کند بخیل در وقت باشد و به نحو احسن از فرصتی که امشب وجود دارد استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اعمال و عبادات شب قدر، خاطرنشان کرد: کسانی که همت بلند دارند در این شب‌های قدر نیت کلی و نگاه جهانی خواهند داشت، مسأله ظهور امام زمان(عج) مهمترین چیزی است که در این شب‌ها افراد با همت بلند طلب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم تا از مؤثرین در ظهور باشیم، تصریح کرد: باید به همه نیازمندان و هموطنان دعا کنیم و تنها نگاهمان به خودمان و نیازهای خودمان و حوائجی که داریم نباشد. انسان دو نوع نیاز دارد، یکی نیاز جسمی و یکی نیاز روحی، باید نسبت به هر دو توجه کامل داشته باشیم و آن را برآورده کنیم.

روح انسان باید از حالت حیوانی بالاتر برود

آیت الله مهدوی به کمال رسیدن را نیاز روحی انسان عنوان کرد و افزود: روح ما باید از حالت حیوانیت و هم سطح بودن با حیوانات خارج شود و به سمت مسیر تعالی برود، سه چیز در وجود روح ما از سوی دین پیش بینی شده است و ما باید با همت بلند هر سه را تحصیل کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: نخستین مسأله این است که ایمان در فکر ما باید محکم باشد، انسان کامل شخصی است که نیاز به جهان بینی نداشته باشد و به مرحله شناخت کامل از حقایق رسیده باشد و در مرتبه حق الیقین باشد.

وی برطرف کردن عادت‌های بد و رذائل اخلاقی را دومین نیاز روحی انسان از منظر دین اسلام عنوان کرد و گفت: باید به جای عادت بد خود عادت خوب و صفات حسنه قرار دهیم، سومین نیاز روحی ما دانستن احکام دینی است، نه صرف اینکه چیزی را بدانیم بلکه باید به آن جامه عمل بپوشانیم و پایبند به احکام الهی باشیم، این سه نیاز را اگر کسی به خوبی برطرف کند یک انسان کامل خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قواعد اسلام تا زمان که صرفا در قرآن کریم باشد قابل توجیه است، اما وقتی به مرحله تبعیت از دستورات ائمه اطهار(ع) برسیم و مسائل دینی ما برخاسته از دستورات ایشان باشد و سعی کنیم در مسیر ایشان قرار بگیریم دیگر کسی نمی‌تواند توجیه کند و دیگر راه را گم نخواهیم کرد، این مسأله نیازمند همت بلند است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات