۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۵۲۵۳۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

احسان به والدین از راه های تهذیب و تزکیه نفس است

احسان به والدین از راه های تهذیب و تزکیه نفس است
استاد حوزه علمیه قم، احسان به والدین را از راه های تهذیب و تزکیه نفس دانست و بر اهمیت نیکی به پدر و مادر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی بامداد چهارشنبه ( 24 اردیبهشت ماه) در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، احسان به والدین را از راه های تهذیب و تزکیه نفس عنوان کرد و اظهار داشت: نسبت به پدر و مادر باید اهل احسان باشیم؛ اگر در جامعه کسی به ما محبت کرد، پاسخگویی لازم است و ما نیز باید محبت کنیم و اگر سلام کرد، باید بهتر سلام کنیم.

وی گفت: گاهی اوقات مأمور به احسان نسبت به برخی هستیم که یکی از آنها والدین هستند که اگر حتی محبت هم نکردند، فرزندان باید محبت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 23 سوره اسرا تصریح کرد: خداوند در این آیه، بعد از امر به بندگی و پرسش خدا، به برخورد نیکو با پدر و مادر توصیه می کند. والدین، پدر و مادر جسمانی هستند و اما انسان ها پدر و مادر روحانی دارند که اهل بیت(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: ما شیعه حضرت علی(ع) هستیم و خود را محب آن حضرت می دانیم، بنابراین باید زندگی خود را مطابق با سیره آن حضرت پیش ببریم و حقوق الهی را رعایت کنید و همیشه بندگی خدا را داشته باشید و تحت فرمان دیگری نروید.

وی گفت: در چنین شب هایی جا دارد که انسان به دنبال خودیابی برود و با خود فکر کند که در یک سال گذشته، چه مقدار به خدا نزدیک و یا دور شده ایم؛ اگر کسی گناهی را مرتکب شده، چنین شب هایی جای توبه وجود دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که فرج امام زمان(عج) را در صدر دعاهای خود قرار دهیم، افزود: ما سر سفره آن حضرت هستیم، مبادا حضرت از ما ناراضی باشند؛ کشور ما علی رغم این مقدار تحریم ها اما در جریان کرونا به خوبی توانستیم از کنار این بیماری عبور کنیم و قطعاً حضرت نظر مهربانی به این ملت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: گاهی اوقات اشتباهات ما ظهور را به تأخیر می اندازد، نباید گفت که گناه من به هیچ فردی ارتباطی ندارد؛ همانطور که در شرایط کنونی، اگر احتمال دهیم فردی عطسه و سرفه می کند، وی را در میان خود وارد نمی کنیم، بنایراین معصیت های ما نیز ظهور را به تأخیر می اندازد.

وی گفت: از آیت الله بهجت(ره) شنیدم که "بارها ظهور امام زمان(عج) به تأخیر افتاده است"، حال باید با خود بگوییم اگر ما باعث این تأخیر بوده باشیم، چکار باید کرد و باید دانست که حق الناس بر گردن ما قرار دارد./822/پ202/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات