۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۵۲۶۱۶
وزیر بهداشت:

مردم با رعایت دستورات بهداشتی ما را رو سفید کردند

مردم با رعایت دستورات بهداشتی ما را رو سفید کردند
نمکی در مورد بازگشایی تعدادی از اماکن مقدس گفت: مردم روی مرا در مقابل بقیه همکارانم سفید کردند و به جز یک مورد بقیه حداکثر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری رسا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد بازگشایی تعدادی از  اماکن مقدسه گفت: ما از دید بعضی همکاران، تصمیم بسیار سخت و پرریسکی در رابطه با بازگشایی مساجد و حضور مومنین برای شب‌های احیاء گرفتیم که دیشب اولین شبی بود که تجربه کردیم. از روز اول همکاران ما ایراداتی داشتند.

نمکی اضافه کرد: با جلسه‌ای که داشتیم و پروتکل‌هایی که برای شهرهای سفید و غیرسفید در سراسر کشور داشتیم و سعی کردیم ایرادات را مرتفع کنیم و با پروتکل‌های سخت‌گیرانه جدیدی با حضور امور مساجد، عزیزان ما در قسمت‌هایی که مدیریت مراکز مذهبی را دارند، ستاد نماز جمعه و بسیج مساجد، هیئت امنای مساجد و بعضی از اماکن متبرکه در قسمت‌هایی که قرمز تلقی نمی‌شدند تصمیماتی اتخاذ شد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: مردم روی مرا در مقابل همه همکارانم سفید کردند و به جز یک مورد، بقیه حداکثر پروتکل ها را رعایت کردند. مردم نشان دادند با عظمت، انضباط و با اصول و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را برگزار کردند.

نمکی خاطر نشان کرد: همکارانی را به سطح شهر و استان‌های دیگر فرستاده بودم که بررسی کنند، گزارشات و عکس هایی که امروز همکاران ما آوردند به جز یک مورد در یکی از شهرستان‌ها که چای را بیرون از مسجد گذاشته بودند و خلاف بود و قرار نبود پذیرایی داشته باشیم بقیه در حداکثر رعایت اصول این مراسم را برگزار و دل ما را برای  استمرار  این بازگشایی گرم‌تر کردند. من از همه مومنین در این شبها التماس دعا دارم.

وی ادامه داد: ما امروز نامه‌ای خدمت عزیزان در وزارت ورزش و جوانان می‌فرستیم که در شهرهای غیر قرمز و نسبتاً پرخطرتر هم ورزش‌های انفرادی بتوانند برقرار شوند. برای تمرینات لیگ‌ها امروز داریم تصمیم گیری می کنیم که به عزیزان ابلاغ کنیم.

وزیر بهداشت بیان داشت: همچنین در رابطه با وضع رستوران‌ها و بقیه کسب و کارها جلساتی برگزار می‌کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم در خرداد ماه بقیه کسب و کارها را نیز راه اندازی کنیم.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات