۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۵۲۶۳۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مداومت در دعا برای ظهور امام زمان توصیه آیت الله بهجت بود

مداومت در دعا برای ظهور امام زمان توصیه آیت الله بهجت بود
استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت الله بهجت(ره) همیشه دم از ظهور و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) می زدند و بر مداومت نسبت به آن توصیه می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی بامداد پنجشنبه ( 25 اردیبهشت ماه) در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، اظهار داشت: ما، انبیای الهی و معصومین(ع) را ندیدیم اما از الطاف الهی بر ما این بود که در مدت عمر خود، مدت زیادی را در محضر بزرگانی مثل آیت الله بهجت(ره) باشیم که قطعاً اگر ایشان از انبیای الهی بیشتر و بهتر نبودند، کمتر نبودند.

وی گفت: گفته های ما در خصوص ایشان هرگز نمی تواند حتی یکی از آن هزاران فضیلت ایشان را بیان کند؛ در سال های اول که به قم آمدیم، دوستان طلبه ای که اهل تقوا و تهجد بودند، دروس آیت الله مرتضی حائری و آیت الله بهجت را دنبال می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نماز خواندن آیت الله بهجت(ره) بسیار دیدنی بود، تصریح کرد: امام راحل علی رغم این که خودشان در مسجد سلماسی قم اقامه نماز می کردند، اما بارها به حاج آقا مصطفی می فرمودند که به اقامه نماز جماعت آیت الله بهجت بروید و واقعاً نماز ایشان دیدنی بود و بزرگان و فضلای قم در اقامه نماز ایشان حضور پیدا می کردند و حتی از شهرهای دیگر که به قم وارد می شدند، خود را به نماز ایشان می رساندند.

وی گفت: در درسشان هرگز مجادله نبود و در درسی که مطرح می کردند، اگر کسی اشکال می کرد پاسخ می دادند و اگر تا سه بار شاگردی سؤال می کرد، بار سوم می گفت که هر آنچه که بلد بودم، گفتم و به مجادله نمی پرداختند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این عالم ربانی می فرمودند که استادم گفته کم حرف بزن، به این خاطر خیلی کم حرف بودند و کم می گفتند اما خیلی پر معنا.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: قبل و بعد از درس، مباحثی در خصوص مسائل سیاسی به مناسبت و مباحث روز صحبت و تحلیل می کردند.

وی ضمن بیان خاطره ای به دقت نظر آیت الله بجهت(ره) پرداخت و گفت: صبح روز عیدی بود که همراه با خانواده مان به حرم حضرت فاطمه معصومه(س) رفته بودیم و دیدم که آیت الله بهجت(ره) از حرم بر می گردند؛ فرزندان خود را نزد ایشان بردم تا دستی بر سرشان بکشند، ایشان به فرزندانم شیرینی دادند و بر سر دخترم چادر عربی بود که ایشان گفتند چادر قشنگی دارد و دخترم را تشویق کردند و گفتند که به مادرش بگو که جلوی چادر را بِبُرد و رو گرفتن را به او یاد دهد تا بتواند خودش رو بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چند کتاب را برای خود سازی معرفی می کردند و برای گرفتاری ها نماز جعفر طیار را توصیه می کردند و بر مطالعه باب جهاد النفس در کتاب وسائل الشیعه تأکید داشتند و می گفتند که سعی کنید روزانه یک حدیث از این کتاب را ارتزاق کنید.

وی افزود: آیت الله بهجت(ره) همیشه دم از ظهور و دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) می زدند و بر مداومت نسبت به آن توصیه می کردند؛ باید خود را برای ظهور آماده کنیم تا لیاقت سربازی آن حضرت را پیدا کنیم؛ در این شب ها تا می توانید برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنید و زمینه ساز ظهور حضرت باشید و حضرت را ناظر و حاضر بر کارتان ببینید./822/پ202/ب1

مهدی فلاحی
ارسال نظرات