۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۵۲۶۵۰

نرم‌افزار کاربردی اقتصادنا رونمایی شد

نرم‌افزار کاربردی اقتصادنا رونمایی شد
نرم افزار کاربردی اقتصادنا با هدف استفاده آسان عموم مخاطبان از محتوای چندرسانه‌ای سلسله جلسات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، با حضور معاونان محترم آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان از نرم افزار کاربردی اقتصادنا، رابط کاربری اندروید با هدف استفاده آسان عموم مخاطبان از محتوای چندرسانه‌ای سلسله جلسات اقتصادنا، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد رونمایی شد.

در این رویداد که با حضور معاون محترم جدید آموزش حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام علوی آزیز و حجت الاسلام کندری، معاون پژوهش  برگزار گردید،

علی‌اکبر کریمی، کارشناس مسئول پژوهش هیئت اندیشه‌ورز ضمن معرفی این نرم‌افزار کاربردی ابراز داشت بر اساس سیاست هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد مبنی بر اشاعه و گسترش دانش اقتصاد و اقتصاد اسلامی و اهداف غیرانتفاعی این مرکز علمی، تلاش ما بر این است تا آنجا که امکان دارد محتواهای تولیدی هیئت اندیشه‌ورز پس از تدوین برای استفاده عموم علاقه‌مندان در سایت و کانال‌های پیامرسانی بارگذاری شود و در همین راستا ایده طراحی این اپ مطرح و عملیاتی شد.

وی افزود برای سهولت استفاده کاربران و حجیم نشدن اپ، فایل‌های چندرسانه‌ای درون آن تعبیه نشده و کاربران با نصب این نرم‌افزار سبک ۱.۵ مگابایتی در گوشی همراه خود با اتصال به اینترنت فایل‌های مورد علاقه خود را یا به صورت آنلاین استماع نموده و یا برای گوش کردن در فرصت دیگر بارگیری می‌نمایند.

گفتنی است که این نرم‌افزار به مرور زمان و اضافه شدن محتواهای چندرسانه‌ای در سایت، به امید الهی به‌روزرسانی خواهد شد.

در حال حاضر محتویات اپ اقتصادنا عبارت است از:

• صوت ۲۹ جلسه از کلاس‌های ارزشمند درس تاریخ عقاید اقتصادی که توسط استاد گرانقدر، آقای دکتر عادل پیغامی، استادیار دانشگاه امام صادق علیه السلام، برای دانش‌پژوهان دوره اول پودمانی اقتصاد حوزه علمیه خراسان در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ ارائه شده است.

• صوت دوره فشرده بانکداری اسلامی که توسط حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برای دانش‌پژوهان اولین دوره پودمانی اقتصاد در قالب درس بانکداری اسلامی در دو نوبت در اردیبهشت و تیر ماه ۱۳٩٨ ارائه شده است. با توجه به اینکه دانش‌پژوهان این دوره طلاب مقطع خارج فقه و اصول بوده‌اند، می‌توان آن را دوره‌ای پیشرفته از حیث جنبه‌های فقهی عقود اسلامی در بانکداری دانست.

• صوت نشست‌های تخصصی «اقتصادنا» در سال ۱۳۹۷ که با رویکرد انتقادی به بانکداری غربی و اسلامی موجود توسط اساتید و صاحب‌نظران پول و بانکداری همچون دکتر بحرینی، دکتر توسلی، دکتر مروی، دکتر دولت‌آبادی، دکتر بخشی، دکتر روحانی و… با موضوعاتی نظیر فقه پول و بانک، ماهیت اعتباری یا حقیقی پول، جریان بهره، خلق پول و استثمار دلاری، مکانیسم خلق پول بانکی و جایگزین‌های آن، ماهیت بانک و نقد قانون بانکداری بدون ربا از منظر خلق پول ارائه شده است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0