۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۷۷۰
آیت الله رئیسی:

ایستادگی دربرابر ظالم و رسیدگی به مظلوم درس امام علی به ما است

ایستادگی دربرابر ظالم و رسیدگی به مظلوم درس امام علی به ما است
رییس قوه قضاییه گفت: امام علی می فرمایند؛ هرکجا ستم و ستمگری وجود دارد انسان باید نسبت به او نفرت داشته باشد و در مقابل هرکجا فقیر و مظلومی بود باید از ایشان حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان که به‌صورت مجازی و بدون حضور جمعیت در امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: درک شب قدر توفیق الهی است.

وی با تأکید بر اینکه لیله‌القدر باید شناخته شود، ابراز کرد: جایگاه شب قدر ظرف نزول قرآن کریم است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان انسان کامل مأموریت یافتند تا انسان‌ها را هدایت کنند، اظهار داشت: حقیقت شب قدر، حقیقت محمدیه است، زیرا در چنین شبی قرآن کریم بر قلب نازنین حضرت نازل شد و ایشان رسالت پیدا کردند تا با این کتاب زندگی بشر را هدایت کنند.

رییس قوه قضاییه با استناد به روایات، عنوان کرد: روایت است اگر کسی می‌خواهد شب قدر را درک کند باید به مقام صدیقه طاهره(س) آشنایی داشته باشد، حقیقت آن است که یک روز با ولایت فاطمی زندگی کردن بهتر از یک‌عمر زندگی در حکومت اموی و یزیدی است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند باید در همه شؤون زندگی سالک الی الله حاکم باشد و با ولایت الهی زندگی کند، اظهار داشت: امام زمان(عج) صاحب شب قدر هستند معنای این سخن آن است که ایشان واسطه فیض الهی و واسطه بین خالق و خلق هستند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: انسان اگر به مقام و جایگاه امام زمان(عج) معرفت پیدا کند می‌فهمد که امرونهی حضرت، امرونهی خداوند متعال است؛ اگر کسی حق حضرت زهرا(س) را ادا کند و ایشان را بشناسد زمینه شناخت و درک شب قدر را در وجود خود فراهم کرده است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اقرار به گناه در پیشگاه پروردگار زمینه بازگشت و توبه است، گفت: شب قدر درهای رحمت الهی باز است، طبق صریح آیات قرآن کریم؛ خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است، بنابراین این اعمال و گناهان هستند که بین انسان و پروردگار حجاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه شب قدر، شب تصمیم و اراده است، اظهار داشت: در شب قدر مقدرات و سرنوشت یک‌ساله انسان تنظیم و خدمت امام زمان(عج) تقدیم می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مهم انسان در شب قدر تقوا است، ابراز کرد: نامه‌ای که امام علی(ع) به فرزندانش نوشتند همه راهکارهای رسیدن به تقوا بود؛ حضرت در این نامه نوشتند هرکجا که ستم و ستمگری وجود دارد انسان باید نسبت به او نفرت داشته باشد و در مقابل هرکجا که فقیر و مظلومی بود باید از ایشان حمایت کرد، آنان که امروز می‌گویند چرا باید از فلسطین حمایت شود باید این مبنای این حمایت که در نامه حضرت به آن اشاره‌شده رجوع کنند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: هرکسی که روحیه استکباری، تفرعنی و برتری خواهی دارد باید تلاش کند این روحیه را از وجود خود دور کند، همچنین انسان نباید ظلم پذیر باشد تا مبادا ظالمان بتوانند بر او مسلط شوند.

وی با بیان اینکه انسان باید در همه امور نظم داشته باشد، گفت: نظامات اجتماعی باید مورد احترام همه باشد، نظامات و قوانین اجتماعی سبب می‌شود زندگی مردم منظم باقی بماند. در اقتصاد، فرهنگ، زندگی فردی و اجتماعی نظم لازم و ضروری است، برای مثال کوچک‌ترین بی‌نظمی در حوزه اقتصادی موجب ضربه خوردن اقتصاد و معیشت مردم می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه رمضان ماه دگر خواهی در پرتو خداخواهی است، عنوان کرد: در سیره علوی رفع مشکلات دیگران برای کسب رضایت الهی بسیار ارزشمند است، انسان باید دغدغه و مشکلات دیگران را دغدغه و مشکل خود بداند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
*فَقُطِعَ دٰابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعٰالَمِينَ *
آیه ۴۵ سوره انعام
مگر قرار نبود دادگاه طبری و همدستانش در اردیبهشت ماه برگزار شود ، چه شد چیزی به آخر اردیبهش ماه نمانده است؟!.
0
0