۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۵۲۸۰۸
از سوی استاد جامعه‌الزهرا(س) مطرح شد؛

شب‌های قدر؛ فرصتی برای دستیابی به معرفت واقعی

شب‌های قدر؛ فرصتی برای دستیابی به معرفت واقعی
استاد ماهروزاده گفت: تأمل در فضیلت شب‌های قدر و نگرش به ابعاد مختلف زندگی امام علی(ع) بهترین فرصت دستیابی به معرفت واقعی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم طاهره ماهروزاده با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، اظهارداشت: شب‌های قدر بازتاب تحلیل حسی و عقلی واقعیت‌های ذهنی هر انسان است که همین معرفت‌ها منجر به شکل گیری ایمان و تقوا می‌شود.

وی افزود: معرفت اثر بنیادین بر انسان می‌گذارد و نوع حرکت فرد را به سمت سعادت دنیوی و اخروی رهنمون می‌کند، از این رو هر قدر معرفت در انسان بیشتر باشد مسیر بهتری را در پیش رو قرار خواهد داد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه شناخت ویژگی‌های امیرالمؤمنین علیه‌السلام به کسب معرفت در هر انسانی کمک می‌کند گفت: این امام معصوم دارای صفت‌های اخلاقی بسیاری در حوزه فردی و اجتماعی است که این ویژگی‌ها مایه سنجش برای هر انسانی است.

وی افزود: هر فرد می‌تواند ویژگی‌های اخلاقی و نحوه زندگی خویش را با زندگانی و سیره این امام معصوم محک بزند و رفتار و کردارش را به همان مرتبه انسانیت بالا ببرد.

ماهروزاده با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم درباره ویژگی‌های اخلاقی امام علی علیه‌السلام بیان داشت: این امام بزرگوار بر اساس گفته پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، وفادارترین شخص به عهد و مطیع فرمان خدا، دارای عدالت علوی، بخشش و گذشت، اخلاق مداری و رسیدگی به درد مردم است.

وی گفت: هر فردی می‌تواند از سیره این امام معصوم الگو برداری کند از این طریق دیگر به دنبال مال، شهرت و مقام نبوده و مسائل دنیوی را بر مسائل اخروی مقدم نمی‌کند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر این که امام علی علیه‌السلام سمبل و مصداق واقعی عدالت است گفت: عدالت محوری را باید در تمامی امور از ایشان درس گرفت و در همه مسائل آن را رعایت کرده و اسیر هوای نفسانی نبود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات رفتاری این امام رسیدگی به درد مردم و فرق نگذاشتن بین دیگران است به گونه ای که از نزدیک به مشکلات مردم رسیدگی می‌کرد.

ماهروزاده خاطرنشان کرد: مردم کشورمان نیز در مشکلات حضور پیدا کرده اند و ضمن همدردی با نیازمندان، آنان را همراهی و دستگیری کرده اند که امیدواریم از دیگر خصوصیات این امام معصوم نیز درس بگیریم./102/829/ف

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات