۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۲۸۲۷
حجت الاسلام تسخیری:

نیت خالص و قلب پاک، شرط استجابت دعا در شب های قدر است

نیت خالص و قلب پاک، شرط استجابت دعا در شب های قدر است
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، لیالی قدر را بهترین فرصت برای بخشیده شدن برشمرد و گفت: برای استجابت دعا در این شب ها باید دل‌ها را پاک کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در جمع پایوران سپاه ساری با تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، با مهم ارزیابی کردن جایگاه ولایت در جامعه اسلامی گفت: خداوند متعال در برابر نعمات بسیاری که به انسان عطا کرده تنها در خصوص نعمت ولایت بر انسان منت نهاده است.
 
وی با بیان این که نعمات خداوند متعال قابل شمارش نیست، افزود: باید در هر لحظه قدردان و شکرگزار این نعمت‌های با ارزش الهی باشیم.
 
حجت الاسلام تسخیری با اشاره به این که در این شب‌های با فضیلت قدر، بهترین عمل توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال برای آمرزیده شدن است، بیان داشت: به طور حتم با دعا و استغفار می‌توانیم از رحمت واسعه الهی در این شب‌های با فضیلت بهره‌مند شویم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که خداوند متعال فرموده مرا بخوانید تا اجابت کنم، شب‌های ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر را بهترین فرصت برای بخشیده شدن عنوان کرد و گفت: امشب که آخرین شب لیالی قدر است را نباید به هیچ عنوان از دست بدهیم.
 
وی با اشاره به این که خداوند متعال در این روز‌ها و شب‌های با فضیلت رحمت واسعه خود را شامل حال همه بندگان خود خواهد کرد، افزود: بهره مندی از این لطف و کرم الهی نیازمند دعا، توبه و استغفار به درگاه پروردگار عالم است.
 
حجت الاسلام تسخیری با بیان این که انس با قرآن در این ایام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: در این شب‌ها که قرآن را برای بهره مندی از رحمت الهی واسطه قرار می‌دهیم، باید در طول سال مفاهیم ناب این کتاب ارزشمند را در همه مراحل زندگی نهادینه کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که متأسفانه جامعه اسلامی از مفاهیم ناب قرآنی فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و بحران‌هایی که امروز در جوامع اسلامی شاهد هستیم، ناشی از کم توجهی به مفاهیم ناب قرآنی است.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این که در شب‌های با فضیلت قدر برای استجابت دعا باید دل‌ها را پاک کنیم، تصریح کرد: علمای اسلام تأکید داشتند که اگر می‌خواهید در شب قدر دعاهایتان مستجاب شود، در حق همدیگر دعا کنید و همدیگر را ببخشید.
 
وی با اشاره به این که در این شب با فضیلت باید با نیت و قلبی پاک به درگاه خداوند متعال رجوع کنیم، افزود: اگر با تضرع، زاری و نیتی پاک از درگاه خداوند متعال چیزی را مطالبه کنیم به طور حتم مورد پذیرش پروردگار قرار خواهد گرفت./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات