۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۵۲۷۵۱
حجت الاسلام شکریان:

بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی مطالبه عموم مردم است

بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی مطالبه عموم مردم است
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه را خواست و مطالبه ملت بزرگ ایران اسلامی در شب‌های پرفضیلت قدر دانست.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به برنامه ریزی دقیق برگزاری مراسم شب‌های پر فضیلت قدر و عدم بروز مشکل در این بازگشایی‌ها، گفت: از فرصت و فیوضات روز و شب ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضلیت قدر و از ظرفیت عظیم مساجد در این شب‌ها و روز‌ها باید بهره گرفت.
 
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرمومنان علی(ع) و فرا رسیدن شب‌های قدر و با اشاره به برگزاری باشکوه این مراسم‌ها با رعایت کامل پروتکل وزارت بهداشت و درمان در مساجد، اظهار داشت: مساجد قلب تپنده دنیای اسلام است و بسیاری از همدلی‌ها و مواسات در رزمایش عظیم مومنانه در کشور در همین مساجد برنامه ریزی شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: موفقیت‌های به دست آمده از این بحران اجتماعی و خطرناک در همین مساجد کشور صورت گرفت که جا دارد از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمانی و پزشکی و نیرو‌های جهادی و مردمی، طلاب و روحانیون، بسیجیان و دیگر اقشار جامعه قدردانی و یاد کرد.
 
وی در ادامه با شاره به نقش و جایگاه بسیار ممتاز مساجد در شکل گیری دنیای اسلام و انقلاب اسلامی، افزود: امروز به برکت همین مساجد جمهوری اسلامی در بسیاری از بحران‌های سخت و پرپیچ و خم عبور کرده است که نمونه آن در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس می توان به وضوح دید.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی شایعه افکنی‌ها و شبهه افکنی‌ها در خصوص شیوع این ویروس در اماکن مذهبی و محافل دینی، تصریح کرد: کارکرد‌های مهم و اثرگذار اجتماعی، سیاسی و دینی این مرکز مهم از تاریخ اسلام تا امروز بر همگان آشکار است و شایسته نیست نسبت به این مکان مقدس و اثرگذار در جامعه اسلامی این همه جفا صورت گیرد.
 
حجت الاسلام شکریان ادامه داد: موفقیت‌ها در دنیای اسلام و جمهوری اسلامی از همین اماکن و محافل شروع شده است که مشارکت مردم در رزمایش کمک مومنانه و مواسات و همدلی نمونه برجسته آن است.
 
وی با اشاره به تعطیلی و عدم فعالیت‌های مذهبی و عمومی چند ماهه مساجد و برخی اماکن متبرکه و محافل مذهبی در پی شیوع این ویروس، تاکید کرد: در پی شیوع این ویروس منحوس کرونا در کشور کارکرد‌های دینی و مذهبی این مساجد و اماکن مذهبی تعطیل شد، اما کارکرد‌های اجتماعی تعطیل نشد و مساجد مرکز امید و فرماندهی این رزمایش بزرگ در کشور بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه خواست و مطالبه عموم ملت مسلمان ایران اسلامی و مردم ولایت مدار و دیندار مازندران در این شب‌های پرفضیلت قدر است، گفت: با توجه به بازگشایی برخی اصناف و خدمات غیرضروری و دغدغه ملت مومن و مسلمان ایران نسبت به بازگشایی این مکان مقدس و اماکن متبرکه و حرم‌ها در طول سال شایسته است در مورد این دغدغه ملت خداجو و دیندار با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
از دید من قطع کردن صدای مخالف غلطه راه درست ترویج روش درست زندگی یا به طور کلی تر ترویج درست فکر کردن و فرهنگ سازیه این یه واقعیته که این مشکل در همه جای دنیا هست.
0
0