۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۵۲۷۱۵
حجت الاسلام بابائیان مطرح کرد؛

سبقت خسارت معنوی کرونا از بحران اقتصادی

سبقت خسارت معنوی کرونا از بحران اقتصادی
حجت الا سلام بابائیان با اشاره به بسته شدن درب مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: متأسفانه خسارت معنوی بیش از خسارت مادی در بحران کرونا در جامعه احساس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه امیرکلا امروز در نشست هیأت اندیشه ورز بسیج رسانه بابل با اشاره به بسته شدن درب مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: متأسفانه خسارت معنوی بیش از خسارت مادی در بحران کرونا در جامعه احساس می  شود.

وی افزود: متأسفانه با توجه به اعلام وزارت بهداشت به منظور درصد پایین بودن انتقال این بیماری در مساجد اما به علت بی توجهی مسؤولان امر و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی درب مساجد در شرایط بحرانی کرونا که مردم به عبادت بیشتری نیاز داشتند بسته باقی ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: باید به آسیب های معنوی بیش از خسارت اقتصادی در جوامع اسلامی توجه شود و بی توجهی به این امر باعث بحران های غیر قابل جبران در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام بابائیان افزود: آن چیزی که باعث معنویت، ایمان و همبستگی اقشار مختلف در بحث درمان شده است انسجام و همبستگی اقشار مختلف بود و اگر این همبستگی ناشی از معنویت نبود چه بسا بحران بحث کرونا شدت بیشتری می گرفت.

امام جمعه امیرکلا بیان داشت: تریبون مساجد، هیأت های مذهبی و نماز جمعه بهترین بستر آموزش در سطح کشور برای  برون رفت از این بحران است اما به علت بی توجهی مسؤولان محافل معنوی از این امر مغفول ماند واین جای بسی تأسف است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنانش به همدلی و همراهی مردم در روزهای نخست آغاز بحران کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست بحران کرونا خیران و مردم این شهر در غالب چهل گروه جهادی پای کار آمدند و توانستند بسیاری از نیازمندی های موجود را با توجه به نیاز روز در غالب تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، دوخت ماسک، بسته های معیشتی و کمک نقدی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان کمک از سوی خیران جمع آوری شده که در دو مرحله قبل ازسال جدید در روزهای نخست بحران کرونا و قبل از نیمه شعبان  ودو مرحله دیگر در غالب  رزمایش همدلی ومواسات  در اختیار نیازمندان و مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام بابائیان همچنین به در پیش بودن روز جهانی قدس اشاره کرد و با بیان این که حضور پرهر ساله مردم در این راهپیمایی زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و قدس است، افزود: مستکبران بدانند که روز قدس هیچ گاه تعطیل نخواهد شد واگر وضعیت بحرانی اعلام نشود مانند سالیان قبل حضور پرشور وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی مسؤولان امر وضعیت زرد در کشور اعلام شود این راهپیمایی و حضور به صورت خودرویی در غالب حمل ونقل رایگان وسایل عمومی و شخصی برگزار خواهد شد./950/پ310/ب1

افشین ایمانی
ارسال نظرات