۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۵۲۶۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

زکات، سنتی الهی در جهت کاهش فقر و شکاف طبقاتی در جامعه است

زکات، سنتی الهی در جهت کاهش فقر و شکاف طبقاتی در جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، زکات را سنتی الهی در جهت کاهش فقر، شکاف طبقاتی و رفع مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در جلسه شورای زکات استان با اشاره به این که باید فرهنگ سازی لازم برای ایجاد انگیزه پرداخت زکات در جامعه انجام گیرد، گفت: زکات کارکرد‌های مختلف دارد و از آن می‌توان برای کاهش فقر، کاهش شکاف طبقاتی و رفع مشکلات بهره برد.
 
امام جمعه ساری بر ضرورت تبیین فرهنگ زکات در دین مبین اسلام تأکید کرد و افزود: زکات دادن همواره مورد تاکید تعالیم ارزشمند دینی، قرآن کریم و روایات ما بوده که تاکید بسیاری در این راستا صورت گرفته است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زکات می‌تواند پشتوانه مناسبی برای بسیاری از برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اسلامی باشد، ادامه داد: با بهره گیری از این سنت ارزشمند دینی می‌توان فقر را از چهره جامعه اسلامی زدود.
 
وی با بیان این که روحانیت و مبلغان دینی نقش مؤثری در تبیین و نهادینه سازی این سنت حسنه دینی در جامعه بر عهده دارند، بیان داشت: روحانیت باید ضرورت پرداخت زکات در جامعه را برای مردم به خوبی تبیین کند.
 
امام جمعه ساری با تأکید براین که آسیب‌های اقتصادی با پرداخت زکات برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی همواره نسبت به این امر و فریضه الهی اهتمام ویژه داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که از ظرفیت بالای زکات می‌توان در توسعه مناطق مختلف بهره گرفت، بیان داشت: تشکیل شورای زکات در روستا‌ها اقدام پسندیده‌ای که برای بومی سازی محلی و ارتقای این فریضه واجب الهی است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با تأکید بر این که شورای زکات در کنار حمایت از قشر آسیب دیده، باید به فکر رفع مشکلات اقتصادی کشور هم باشد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالایی که این واجب الهی دارد می‌توان با بهره گیری از آن بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را نیز رفع کرد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران نیز در این جلسه از افزایش ۴۷ درصدی پرداخت زکات، سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۲۱۵میلیارد ریال زکات در سطح استان مازندران جمع آوری شد که ۸۴ درصد این میزان در حوزه حمایتی مددجویان از جمله ساخت مسکن، معیشتی، جهیزیه و مابقی در بخش طرح‌های عمرانی و فرهنگی استان هزینه شد./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
0
0