۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۶۵۲۶۱۱
حجت الاسلام حبیب نتاج مطرح کرد؛

داشتن هدف و انگیزه الهی، مهم ترین شرط پذیرش طلاب در حوزه

داشتن هدف و انگیزه الهی، مهم ترین شرط پذیرش طلاب در حوزه
معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل، داشتن هدف و انگیزه الهی را یکی از مهم ترین شروط پذیرش طلاب در حوزه دانست.
حجت الاسلام روح الله حبیب نتاج، معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از تحصیل ۸۰ طلبه از پایه اول تا ششم در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: این مرکز علمی آموزشی برای سال تحصیلی آینده نیز از میان داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه پذیرش خواهد داشت.
 
وی با بیان این که داوطلبان علاقه‌مند باید با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه ثبت نام کنند، افزود: علاقه‌مندان به ورود به حوزه پس از شرکت در آزمون ورودی و همچنین مصاحبه‌های علمی و صیانتی جذب حوزه خواهند شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل از قدمت تاریخی بسیاری برخوردار است، بیان داشت: شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله میرزا هاشم آملی، علامه حسن زاده و جوادی آملی در این مدرسه علمیه به فراگیری علوم حوزوی پرداختند.
 
حجت الاسلام حبیب نتاج با بیان این که این مدرسه علمیه از جمله مدارس با معماری خاص در مازندران است، خاطرنشان کرد: این مرکز علمی در جوار مسجدی بنا شده که بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد.
 
معاون تهذیب مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل با اشاره به این که مدارس علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده است، تصریح کرد: این مدرسه علمیه نیز بزرگان بسیاری را در خود پرورش داده که امروز مایه فخر جهان اسلام هستند.
 
وی در ادامه سخنان خود از وجود یک کتابخانه با قدمت در این مدرسه علمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای نسخه‌های متعدد خطی و سنگی فقه و اصولی و علوم قرآنی است که از عالمان بزرگ دینی این منطقه به یادگار مانده است.
 
حجت الاسلام حبیب نتاج، برخورداری از اساتید مجرب، فضای مناسب کتابخانه ای، حجره‌های متعدد و سالن مطالعه را از جمله ویژگی‌های مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین (ع) آمل عنوان کرد و گفت: همه تلاش ما فراهم کردن بستر‌های لازم برای تعلیم و تربیت طلابی مهذب، نخبه و انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان با بیان این که طلاب باید با اراده خود وارد فضای حوزه شوند نه اصرار و اجبار دیگران، بیان داشت: داشتن هدف و انگیزه مقدس و همچنین استعداد مناسب علمی از جمله معیار‌های ما در پذیرش طلاب جدید الورود برای سال تحصیلی آینده است.
 
وی، تحصیل در حوزه را افتخاری بزرگ برای یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند ورود به حوزه به معنای سربازی برای حضرت ولیعصر(عج) است و به همین دلیل باید رفتار، اعمال و گفتار ما بر مبنای اصول و ارزش‌های دینی باشد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات