۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۶۵۲۶۲۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نوع دوستی و مواسات از جمله تعالیم دینی و اسلامی است

نوع دوستی و مواسات از جمله تعالیم دینی و اسلامی است
امام جمعه نوشهر، نوع دوستی و مواسات را از جمله تعالیم دینی و اسلامی دانست و گفت: دوستی و مهرورزی از ویژگی های اهل ایمان است که در این روزها در کشور مشاهده شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره اجرای گسترده رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در سراسر کشور، این حرکت ملی را ناشی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری دانست.
 
وی، رزمایش کمک مؤمنانه را گوشه‌ای از وحدت و همبستگی مردم و مسؤولان در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان جامعه است، افزود: این اقدام ملی موجب حیرت جهانیان شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در حالی چنین حرکت ملی برای کمک به نیازمندان در کشور آغاز شد که بسیاری از مردم جهان به دلیل بی تدبیری حاکمانشان در شرایط بحرانی کرونا در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نوع دوستی و خیرخواهی جزء لاینفک فرهنگ ایرانی اسلامی است که امروز به الگوی برای سایر ملت‌ها تبدیل شده است، تصریح کرد: این مردم مؤمن و دیندار در همه عرصه‌ها و صحنه‌های چهل سال اخیر خوش درخشیدند و حماسه ساز شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که خیرخواهی، دوستی و مواسات از جمله موضوعات مهم و مورد تأکید در دین مبین اسلام و قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران که تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) هستند بر همان ایده و تفکر این روز‌ها در طرح کمک مؤمنانه گام بر می‌دارند.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که نوع دوستی و مواسات از جمله تعالیم دینی و اسلامی است، تصریح کرد: از ویژگی‌های اهل ایمان دوستی و مهرورزی است که در ایام کرونایی به وضوح در ایران اسلامی مشاهده شده است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت فهیم و مؤمن ایران اسلامی در این آزمون سخت نیز بار دیگر سرافراز بیرون آمدند، خاطرنشان کرد: این مردم نشان دادند که در هر شرایط سختی آماده کمک به یکدیگر برای برون رفت از بحران‌ها هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که صحنه‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر در سراسر ایران اسلامی مشاهده شد گوشه‌ای از روحیه نوع دوستی و مهرورزی ملت بزرگ ایران بوده است، بیان داشت: همه این صحنه‌های ماندگار نتیجه تکیه بر ارزش‌های الهی و معنوی است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
0
0