۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۸۵۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

توزیع بیش از ۲۳ هزار بسته مواد غذایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا

توزیع بیش از ۲۳ هزار بسته مواد غذایی از ابتدای شیوع ویروس کرونا
حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده گفت: در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب، رزمایش ضیافت همدلی با هدف کمک به خانواده های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول ماه مبارک رمضان ۶۴۷۲ بسته مواد غذایی و از یکم تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار بسته مواد غذایی میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است که در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی در بین جامعه هدف توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: تعدادی پک بهداشتی، ماسک و محصولات بهداشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد می شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به خانواده های نیازمند نیز توسط ائمه جماعت مساجد جمع آوری و در سامانه سخا ثبت شده است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر دستگاه های حمایتی، تلاش بر آن بوده تا تمامی اقشار آسیب پذیر و محروم از این بسته های حمایتی برخوردار شوند.

حجت الاسلام احمدزاده تاکید کرد: بسته ها با رعایت حفظ کرامت افراد، درب منزل به آن ها تحویل داده می شود و نیازی برای مراجعه حضوری برای دریافت بسته‌ها نیست.

وی افزود: در اجرای این طرح حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در استان به صورت محوری عمل می کنند و در مجموع تمام ۳۰۴ بقعه متبرکه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه به مناسبت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این برنامه ها در طرح ضیافت الهی در دو بخش خدمات فرهنگی و خدمات رفاهی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه خدمات فرهنگی ۱۱ بقعه شاخص کشوری و ۲۴ بقعه شاخص استانی با ایجاد بستر هایی در فضای مجازی، فعالیت های خود را عرضه و اطلاع رسانی و امکان زیارت مجازی را برای مخاطبین فراهم می کنند.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به هفت اقدام ارزشمند بقاع متبرکه در زمینه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: مسابقه صدای نور با موضوع تفسیر صوتی استاد قرائتی، نرم افزار مشاوره سبک زندگی اسلامی، تلویزیون اینترنتی "رمضان در خانه است" با موضوع قرائت قرآن، مسابقه فرهنگی و مناجات خوانی با حضور کارشناسان مذهبی از جمله اقدامات فرهنگی بقاع متبرکه در ایام ماه مبارک رمضان است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات