۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۲۹۱۹
آیت الله میرباقری:

مسیر زندگی مؤمن باید بر اساس برنامه امام زمان پیش برود

مسیر زندگی مؤمن باید بر اساس برنامه امام زمان پیش برود
نماینده خبرگان با بیان این که تمام زندگی و قوای انسان باید در برنامه امام زمان(عج) باشد، گفت: باید ببینیم چه اندازه در زندگی بر اساس برنامه حضرت حرکت کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده خبرگان رهبری سحرگاه امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(ع) با اشاره به بسته بودن حرم های مطهر گفت: بسته بودن حرم های شریف دل ها را غصه دار می کند و امیدواریم به برکت دعا و دلدادگی مردم این بلیه از جامعه مؤمنان برطرف و باب این مشاهد شریفه بر مشتاقان باز شود.

وی در ادامه با بیان این که بر اساس روایات شب بیست و سوم رمضان به احتمال قوی شب قدر است، افزود: تقدیری که در این شب به دست ولی خدا یعنی امام زمان(عج) می شود تقدیر سراسر خیر است، امشب شبی است که ان شاءالله باید بتوانیم شاهد تقدیر خیر باشیم و با مشاهده دست الهی به اطمینان و رضا برسیم.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این که انسان وقتی ذیل ولایت امام قرار می گیرد باید به اطمینان به تقدیر الهی و رضایت به قضای الهی برسد، اظهار داشت: اگر محبت الهی و ایمان در دل انسان آمد خداوند مباشر چنین دلی خواهد شد، اگر انسان یقین کرد دستی که می نویسد دست خدا است گلایه نخواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی انسان نتیجه ابتلائات سنگین همراه با امام را ببیند می فهمد که جز خیر و رحمت الهی نبوده است، تقدیری که واقع می شود به دست خدا و ولی او خواهد بود و بعد از این که یقین کردیم او رقم می زند باید راضی باشیم و بدانیم که جز خیر نمی خواهد.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: تقدیر امشب تقدیر جامع است، اول تقدیر امشب تقدیر جبهه حق و باطل است، این که پیروزی ها و شکست ها چه باشد روی میز امام زمان(عج) است، باید خیالمان راحت باشیم اگر دشمنان خدا و امام زمان(عج) در خفا نقشه می کشند و بی خبر هستیم نباید نگران باشیم چون امشب همه چیز روزی میز امام زمان(عج) است، خدا و امام زمان(عج) از وقتی که  شیاطین و دشمنان خلوت و برای کارهای شیطانی خود برنامه ریزی می کنند آگاه اند.

وی عنوان کرد: برنامه ریزی ها و تدبیرهایی که شیاطین می کنند در محضر امام زمان(عج) است و ایشان تصمیم می گیرند و جای نگرانی نیست و باید راضی باشیم، حضرت فرمود اگر ما هوای شما را نداشتیم دشمنان شما را لگدمال می کردند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر نور امام زمان(عج) در قلب و عقل کسی تابید ترازوی او حق خواهد شد، امشب جایگاه ما به اندازه تبعیت و تسلیم در طرح حضرت مشخص می شود، همچنین جایگاهی برای اعمال انسان مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر تقدیری که برایمان می شود بر اساس عدل و فضل است یعنی قطعا به ما ظلم نمی شود و حتی تفضل حضرت شامل حال ما خواهد شد؛ بنابراین تقدیر امشب بر اساس حکمت، رأفت و مغفرت است.

آیت الله میرباقری با بیان این که یکی از مسائلی که تقدیر می شود رزق های مادی و معنوی است، گفت: عده ای امشب به حیات طیبه می رسند، امام زمان(عج) سرچشمه حیات هستند و روح های همه مؤمنان شعاع روح امام است، عده ای امشب از سرچشمه حیات می نوشند و موت نخواهند داشت، کسی که دلش با محبت امام زمان(عج) زنده شود موت ندارد.

وی افزود: رزق هایی که به انسان می رسد متفاوت و دارای مراتب است، ممکن است که انسان زنده باشد اما عمرش چراگاه شیطان شود یا این که زنده باشد اما عمرش محیط بندگی و ولایت امام است، تقدیرات در ترازوی حق است و به احدی ظلم نمی شود.

نماینده خبرگان با بیان این که قدر هر کسی به اندازه نزدیکی به امام زمان(عج) است چرا که خود حضرت قدر عالم هستند، اظهار داشت: روزی که همه ترازوها از کار می افتد میزان امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) ملاک خواهد بود، تمام زندگی و قوا و تعلقات ما باید در برنامه حضرت باشد، شب قدر استثنایی است و استغفار و گریه آن تیز با شب های دیگر فرق می کند.

وی ادامه داد: انسان باید ببیند که در گذشته چقدر از امام فاصله گرفته و چه اندازه در زندگی بر اساس برنامه امام زمان حرکت کرده است، مؤمن به هیچ وجه نباید رزق مستقل بخواهد بلکه باید رزق برای جامعه مؤمنین بخواهد و در برنامه امام زمان(عج) زندگی کند.

آیت الله میرباقری تأکید کرد: امشب باید پیروزی جبهه مؤمنین و شکست جبهه کفار را بخواهیم، بلیه مهم غلبه طواغیت بر عالم است و وقتی بلیه های دیگر برطرف می شود که این بلیه مهم برطرف شود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
سعی کنید به طلاب روش تحلیل سیاسی را آموزش دهید.
تحلیل سیاسی روشمند می‌تواند به ارتقاء آگاهی، بینش و بصیرت جامعه کمک شایانی کند.
0
0