۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۵۲۹۴۲

مصاحبه منتشر نشده رسا با شهید خرسند درباره روز قدس+صوت

مصاحبه منتشر نشده رسا با شهید خرسند درباره روز قدس+صوت
امروز فلسطین خاکریز اول مقاومت اسلامی است و اگر رژیم صهیونیستی خیالش از فلسطین راحت شود قطعا سراغ دیگر کشورهای اسلامی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت امام جمعه شهرستان کازرون حجت الاسلام والمسلمین خرسند و در آستانه یوم الله روز جهانی قدس، متن مصاحبه منتشر نشده با این شهید والامقام در خبرگزاری رسا منتشر می شود.

روز قدس از یادگارهای برجسته حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است؛ توجه و تعیین روز قدس عمق تفکر امام در زمینه مربوط به جهان اسلام و حل معضلات کلیدی جهان اسلام را نشان می دهد. امام از همان آغاز نهضت نامی ایشان در همان اوایل سال های 42 حساسیت ویژه ای روی مساله آزادی قدس و مبارزه با رژیم صهونیستی داشتند. با اینکه آن موقع امام نه رهبری شان و نظام هنوز برقرار نشده بود اما جزء ایده و آرمان های اصولی ایشان بود و در طول انقلاب هم این خط همیشه در تفکر امام و پیروان راستین ایشان استمرار داشته است.

بعد از انقلاب اسلامی هم همین نامگذاری روز قدس یکی از معجزات امام بود واقعا و نشانه دلبستگی انقلاب و ملت ایران به ماجرای قدس شریف و آزادی فلسطین است؛ روز قدس باعث شد که مساله فلسطین فراموش نشود.

تمام هم و غم استکبار این بوده است که مساله قدس فراموش شود و متاسفانه در این راستا هم از کمک های رژیم های مرتجع در منطقه هم بهره مند بودند که این مساله را به فراموشی بسپارند و یا از راه مذاکرات بی نتیجه بتوانند انگیزه مبارزه را از ملت فلسطین بگیرند اما به برکت انقلاب اسلامی و نامگذاری امام در جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس این باعث شد که مساله فلسطین همیشه یک مساله روز و تازه برای امت اسلامی باشد.

تجربه تاریخی هم نشان داده است که مشکل فلسطین با گفت وگو قابل حل نیست چون رژیم صهیونیستی ذاتا بر اساس نژاد پرستی، تروریسم و کشتار بنا شده است و اساسش نامشروع است و تنها راه آزادی فلسطین بیداری امت اسلامی و مقاومت و وحدت آنان است. مساله قدس مساله شیعه و سنی نیست بلکه مساله جهان اسلام است و همه وظیفه دارند در این راستا قدم بردارند.

روز قدس روز نمایش اتحاد ملت اسلام است، همه گرایش ها و اقشار به صحنه می آیند و بر اساس آرمان فلسطین شعار می دهند و انسجام خود را حفظ می کنند؛ امروز ملت فلسطین به عنوان خاکریز اول مقاومت امت اسلامی است. اسرائیل اگر از فلسطین خیالش راحت شود قطعا به کشورهای اسلامی دیگر حمله می کند؛ کما اینکه بعضی مواقع هم علیه کشور ما رجزخوانی می کند ولی در آن حد و مقداری نیست که بخواهد به جمهوری اسلامی تعرضی داشته باشد و اگر روزی بخواهد این اشتباه را مرتکب شود موجودیت اسرائیل به خطر خواهد افتاد. بنابراین همه وظیفه مندند ان شاءالله از این دستاورد بزرگ اسلامی که روز جهانی قدس هست پاسداری کنند./829/ت302/ب1

تعداد بازدید : 7
محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات