۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۵۳۰۱۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عشایر در صف مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستند

عشایر در صف مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستند
امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه عشایر در صف مقدم جهش تولید هستند، گفت: عشایر قشری هستند که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان بسیج عشایری استان که به مناسبت 29 اردیبهشت، سالروز تشکیل بسیج عشایری برگزار شد، یکی از عوامل برکت در زندگی مسلمانان را کار کشاورزی و دامداری دانست.

وی با بیان اینکه عشایر کاری دارند که منشأ برکت برای خود آنها و جامعه است، خطاب به آنها، افزود: شما هم برکت دارید و هم برکت آفرین هستید؛ زیرا دامداری شغل شریفی است که با خدا و طبیعت سر و کار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس اگر فرد عشایر ما تقوا داشته باشد فضیلت او از بسیاری از علمای شهرها بیشتر است؛ زیرا در فضای طبیعی و ناب تنفس کرده و مستقیم با لطف الهی زندگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سیاسی هم همیشه عشایر در ایران غیرت خود را در حفظ مرزها و حفاظت از دستاوردهای انقلاب به‌خوبی نشان داده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: عشایر در تاریخ انقلاب اسلامی خوب درخشیده و مانند ستاره روشن و درخشانی در آسمان نظام جمهوری اسلامی روشن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل اصلی کشور ما اقتصاد است، افزود: ما اقتصادی معیوب و وابسته به نفت داریم که این وابستگی سبب شده اقتصاد ما جهش پیدا نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بخشی از جهش تولید در زمینهه دامداری و تغذیه مربوط به عشایر است، خطاب به عشایر، اظهار کرد: امسال به مقام معظم رهبری لبیک جانانه بگویید تا شاهد جهش تولید در بحث مواد پروتئینی باشیم.‌

وی با بیان اینکه شما صف مقدم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هستید، افزود: اسلام و انقلاب به اقتصاد مقاومتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و عشایر از جمله اقشاری هستند که می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات