۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۰۲۹
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

چرا انبیا و ائمه باید در لباس بشر باشند؟

چرا انبیا و ائمه باید در لباس بشر باشند؟
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان با بیان این که امام آیه غیبی خدا در پوشش بشر است، درباره چرایی بشر بودن انبیا و ائمه و اهمیت آن در هدایت مردم سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده خبرگان رهبری امروز در سخنرانی خود ار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که امام آیه غیبی خدا در پوشش بشر است، گفت: اگر امام صرفا بشری مانند خودمان بود نیازی به تبعیت نداشتیم اما به دلیل ارتباط ویژه با خداوند موظف به تبعیت هستیم چرا که اگر این حقیقت غیبی در قالب بشر نبود انسان هدایت نمی شد.

وی افزود: اگر اهل بیت(ع) لباس بشر نپوشند و در عالمی بالاتر باشند چگونه با آن ها مرتبط می شدیم، امام حبل الله و رشته متصل بین انسان و حضرت حق است، اگر امام در قالب بشر نباشد ارتباط بین او و انسان پیدا نمی شود، البته امام نمی تواند تنها جبه بشری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: رشد انسان در همین نظام و درگیری بین شیاطین و جبهه حق است و امام در محور درگیری قرار دارد، اگر امام بشر نباشد چگونه می تواند انسان را با خود سیر دهد و ارتباط انسان برقرار شود؟

وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: عزت و عظمت برای خداوند است و همه در برابر کبریا و عزت الهی ذلیل هستند اما اگر کسی متصل به خدا شد دارای عزت و غیر قابل نفوذ می شود، اگر انسان متصل به خدا شود دارای عزت الهی می شود لذا امیرمؤمنان فرمود اگر همه دور من جمع شوند یا همه من را ترک کنند خوشحال یا ناراحت نمی شوم.

آیت الله میرباقری با اشاره به رابطه دین و عقل ابراز داشت: دین خلاف عقل نیست و در مواردی فوق عقل است و باید بر اساس دستورات آن عمل کرد چرا که عقل نمی تواند همه مسائل را درک کند.

وی عنوان کرد: خداوند در عالم اختیار با مجهولات انسان را امتحان می کند تا صف ها مشخص شود، استکبار اینگونه برداشته می شود که انسان موضوع را ندارد اما تبعیت کامل کند.

نماینده خبرگان خاطرنشان کرد: امتحان و رشد در عالم اختیار با انبیا واقع می شود از این رو باید لباس بشر داشته باشد، وقتی خدا می خواهد انتخاب کند اگر جنبه فوق بشری در قالب بشر نباشد ارتباط برقرار نمی شود و ابتلا و امتحان واقع نخواهد شد، در واقع امام باید بشری باشد که باب الله و حبل الله است.

محمد قمین
ارسال نظرات