۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۰۷۱

نماز عید فطر در مناطق سفید ایلام با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود

نماز عید فطر در مناطق سفید ایلام با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود
امام جمعه ایلام گفت: نماز عید سعید فطر در مناطق سفید ایلام با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین الله‌ نور کریمی‌تبار ظهر امروز با بیان اینکه برگزاری نماز عید سعید فطر منوط به اعلام نظر ستاد ستاد ملی مبارزه با کرونا است اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسبت‌های ملی و مذهبی ضروری است، و در این ارتباط برگزاری هرگونه مراسم عمومی در استان ایلام مستلزم تصویب و تأیید ستاد استانی مبارزه و پیشگیری با کرونا است.

نماینده ولی‌فقیه در ایلام گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با تصویب ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، نماز عید سعید فطر با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی، در برخی از محلات و مساجد که سفید اعلام شوند، برگزار می‌شود.

خطیب جمعه ایلام خاطرنشان کرد: به احتمال قوی در مرکز استان شاهد برگزاری نماز عید فطر نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در خصوص راهپیمایی روز جهانی قدس نیز، گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا بین اقشار مختلف جامعه و همچنین بنا به تصویب ستاد استانی و ملی پیشگیری از شیوع کرونا، امسال مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در هیچ یک از شهرستان‌های استان ایلام برگزار نمی‌شود.

امام جمعه ایلام در ادامه استفاده از فضای مجازی را به منظور اعلام برائت از مستکبرین را یکی از راهکارهای موثر بجای برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و تصریح کرد: امیدواریم با قطع هرچه سریعتر چرخه شیوع کرونا شرایط به حالت نرمان برگشته شاهد حضور پرشور شهروندان ولایت مدار ایلام در مناسب‌های ملی و مذهبی باشیم.

وی در پایان برگزاری تجمع‌های سیاسی در محل‌های اقامه نماز جمعه را از جمله راهکارهای جایگزین برای راهپیمایی روز جهانی قدس دانست و بیان کرد: این مهم در صورت اعلام وضعیت سفید در شهرستان‌های استان ایلام انجام می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات